Groep 8

Welkom op de groepspagina van groep 8 schooljaar 2022/2023:

De verhalen van de kinderen over hun zomervakantie:

Vakantie

Ik ga jullie wat vertellen over mijn vakantie. Ik ben naar Marveld recreatie geweest. en leuke dagjes uit zoals naar Amsterdam naar Madame Tussauds en Bodyworld, bij madame Tussauds waren allemaal bekende influencers waarmee je op de foto kan zoals Enzo Knol, Katy perry, daviane michelle. en bij bodyworld kon je je hele lichaam zien en dat was heel interessant. en we zijn naar Westerbork geweest naar het museum en naar het kamp zelf er was zo’n huis van een commandant ofzo ik weet het niet zeker maar je mog er niet inkomen anders stortte hij in. toen waren we naar Marveld gegaan toen hebben we heel veel gezwommen en toen kwamen mijn nichtjes en gingen we glowgolf doen dat is dat je gaat glow in dark gaat golfen, en toen gingen we naar een pak restaurant met mijn nichtjes en oom  en tante. We hebben ook nog een scooter gehuurd, en we hadden een beetje pech want mijn moeder had iets in de band en toen was hij leeg en toen hebben de zaak gebeld en moesten we heel lang wachten dat was heel stom. en we zijn nog naar stöppelhaene geweest naar maan en naar de kermis ik ben in de bank geweest en in het gekkenhuis een nog veel meer.

liefs amy

Ik ging 8 uur rijden toen kwam ik in Normandië.

En toen ging ik naar D-day daar was een museum

We gingen weer verder naar Brittannië.

Daar was een heel groot zwembad met 11 glijbanen binnen.

En 6 glijbanen buiten en ik had een eigen spel bedacht.

Er was ook een voetbalveld en boogschieten.

Ik had ook met ninja sterren gegooid.

Bij pijl en boog schieten werd ik eerste van mensen twee keer zo oud als mij. We hadden veel spelletjes mee en het was gezellig.

En toen gingen we naar België in een grote kamer.

Er was ook een lekker ontbijt de eigenaar was ook heel aardig.

Die dag gingen we ook naar een heel sjiek restaurant.

Daar hadden we lekker gegeten en buiten waren er trampolines.

Binnen was er ook een robot stier en een boxring.

En ook springkussens en nog wat andere dingen.

Er was ook een ruimte met een heel groot rat.

Toen gingen we naar huis en dat was ook wel weer leuk.

We zijn op vakantie ook nog naar een trampolinepark geweest.

Ik heb ook nog in mijn oom’s auto gereden een hele dikke.

Groeten Kean

Mijn vakantie

Ik ben als eerste met mijn moeder, zusje en oma  naar een vakantiepark geweest. Het was best wel leuk. Je had daar een schuimparty, bolen en nog meer. Je had daar een meertje een buitenzwembad en een binnenzwembad en je had daar een speeltuin. Meer was er niet echt te doen en na een midweekje gingen we weer weg, van ma tot vrij. Een tijdje later ben ik met mijn vader naar Egypte geweest. Ik vond het super spannend. Het was mijn eerste keer vliegen en het was gelijk buiten de EU. We gingen vliegen vanaf Keulen en toen we daar waren pakte we onze koffer, gingen we een stukje lopen naar het vliegveld en een z´nu uurtje later volgens mij waren we helemaal ingecheckt. Toen gingen we wat gingen halen gingen we naar het vliegtuig en was het 5 tot 10 wachten. Het was 4:30 tot 6 uur vliegen (het was in de nacht). toen we er waren was het warm. We moesten uitchecken enzo. We waren er en we moesten al onze koffers buiten laten staan. We gingen het park ff bekijken en het was een mooi park met veel zwembaden. Uiteindelijk mochten we naar onze koffers. Toen we er waren werden we opgehaald door iemand die daar werk, hun deden onze koffers op een kar en ik en mijn vader zaten achter de koffers, we konden er zo uitvallen. Inge, Yannique en kaylynn zaten voorin bij de meneer. We werden naar het huisje gebracht en het was een mooi huisje, het werd een luxere huis dan de andere en we hoefden er hetzelfde voor betalen. Later word het wel wat duurder. We hadden huisje nummer 7018, huisje nummer 7013 was er niet vanwege het geloof. Binnen waren er 2 2 persoonsbedden en 1 uitklapbank waar kaylynn op ging slapen. 1 2 persoonsbed waren gewoon 2 bedden naast elkaar en de ander niet. Inge en papa gingen op de 2 persoonsbed en Yannique en ik op de andere. Er waren ook 2 doucheruimtes en allebei deden het niet echt goed. Bij de ene kwam er weinig water uit en de ander ging van koud naar heet warm. Voorderest was alles prima, we hadden zelf een zwembad achterin. elke dag gingen we zwemmen en van de glijbanen. De restaurants waren ook goed. Er was patat, pizza, maanbrood was ook heel lekken. Er was een Italiaans restaurant  een Duitse en andere restaurants. Na 11 dagen gingen we terug. Do ben ik bij Twente-Florentine geweest en Schalke-Berlin.

Gr. Bryan

Ik heb best wel veel dingen gedaan in de vakantie zoals naar het buitenland gegaan, uiteten en andere dingen. Ik was superblij dat ik vakantie had de eerste week heb ik niet veel gedaan gewoon een beetje uitgerust. De tweede week heb ik wel wat gedaan we zijn uit eten gegaan ik had een lekkere schnitzel en patatjes het was super lekker en de rest van de dagen heb ik niet zoveel gedaan. De derde week was mijn favoriete week want ik ben naar Engeland geweest we hebben super veel gedaan en de reis er naartoe ging best wel soepel. We hebben veel gezien de Tower-Bridge, big ben en andere dingen. We hebben met de metro gereisd dat was best wel leuk we hebben ook nog een rondvaart over de Theems gemaakt. We zijn ook nog in de Londen-Eye geweest het was zo hoog daar heb ik ook super veel foto’s van. Daar dichtbij was een aquarium je zag vissen, haaien roggen, kwalen en octopussen. De terugreis was dramatisch de douane ging goed en we konden best wel snel in de trein maar uiteindelijk zaten we vast in Zuid-Frankrijk dat kwam door een Thalys want een zwijn was er voor gesprongen. We zaten een paar uur vast in Frankrijk maar uiteindelijk konden we gaan naar Brussel daar hadden we net op tijd een trein naar Amsterdam centraal. Toen gingen we in een trein naar Schiphol van daar hadden we een taxi naar huis  we waren om half 5 thuis. Week 4 ik kreeg me beugel dat was niet zo heel leuk maar het ging wel goed. Week 5 en 6 had ik niet heel veel gedaan alleen de voetbal begon weer voor de rest heb ik niks gedaan.

Groetjes van Tim

Opstel vakantie

Ik ben op vakantie geweest in America(America plaats in Limburg)daar was een groot zwembad met een hoge glijbaan(die wel heel saai was.)Maar  ze hadden ook een wildwaterbaan, waar mijn vader last van z’n ribben kreeg. Toen wij terugkwamen van vakantie eigenlijk de terugweg gingen wij ergens in de buurt van Eindhoven om een puppy op te halen genaamd Bommel. Oh en ik ben nog naar de camping geweest bij Jur:).Toen gingen we naar een zwembad in Duitsland met een glijbaan van 10m en daar zijn we vanaf geweest trouwens hij ging zo …

\………

water water water water water (water)

oftewel stijl naar beneden en deed pijn aan je rug. En we gingen  ijsje halen maar die mevrouw was DUITS en dat kunnen we niet goed Jur wou baby yoda ijsje maar die was er NIET MAAR ER WAS WEL RECLAME VAN. Dus dan maar een lekkere Cornetto en ik had een kokosnoot blauw bessen ijsje. jammie

De groeten van GERBEN de graaf

Opstel vakantie

In de 2de week was houtdorp, het thema was boeren heel veel mensen gingen een trekker bouwen. Maar ik en mijn groepje maakten de C.A.V.V, de C.A.V.V maakt brokken voor de boeren. Ik en mijn groepje zijn 2de geëindigd. En daarna gingen we op vakantie naar het Stoetenslagh het was daar heel leuk want we zaten heel dicht bij een meertje. we hadden heel veel gefietst en natuurlijk heel veel gezwommen,

met het fietsen gingen we kijken op een boerderij, daar verkochten ze softijs.

Ik heb er een gehad en het was heel lekker. Oja en we keken op een boerderij omdat elke boerderij anders is daarom is dat leuk om te zien. we hebben ook nog balen gehaald met de platte wagen en ik mocht ook nog rijden op de trekker.

Ook heb ik meegedaan met de kalverkeuring in Luttenberg met mijn kalf ben ik 2de geworden in mijn rubriek ( in mijn ronde ) en in mijn rubriek had ik ook nog het schoonste kalf. In de laatste week van de vakantie ben ik met mijn oom naar Aviodrome geweest het was daar echt heel leuk, ik heb voor de allereerste keer in een vliegtuig gezeten. In zo’ń klein vliegtuigje eerst vond ik het wel spannend maar eenmaal in de lucht was het echt super gaaf.

van Thije

De vakantie.

Ik was de eerste week een beetje aan het voetballen met vrienden dat was wel leuk de tweede week hadden we houtdorp dat was heel leuk een beetje timmeren we hadden niet gewonnen en tijdens houtdorp was onze hut was ingestort. Ik zat bij Levi kris jille joep jinte liv en marlie. Na houtdorp moesten we direct naar huis want we gingen om 3 uur s nachts op vakantie naar malta. We gingen met het vliegtuig vanuit Denemarken naar malta maar de reis duurde heel lang we zaten om 10 uur in het vliegtuig en toen we in malta waren was het al half 5 in de middag toen we daar waren was ik wel een beetje moe want ik had maar heel even in Denemarken geslapen in de auto we waren heel vaak op het strand maar we waren 2 keer in een zwembad geweest een hele grote en een kleine maar bij de grote waren er 7 glijbanen en dat was super leuk toen we 11 dagen in malta waren gingen we weer naar Denemarken maar daar bleven we 2 nachtjes slapen

Groetjes Fedde

Mijn vakantie

Ik ben op vakantie geweest naar Limburg. ( Berg en Terblijt ) We waren daar van maandag tot niet die vrijdag maar die daarop. Ik ben daar al een keer eerder geweest. Dat was in 2019. Toen was het een camping met allemaal campers en caravans. Nu niet meer, het is overgenomen door Europarcs. De helft is camping en de andere helft is met huisjes. We kwamen daar aan. We moesten eerst wachten, er zat nog een schoonmaakster in ons huisje. Die was alles nog aan het nakijken. Na 5 tot 10 minuten wachten konden we erin. Daan en ik hoopten dat er een stapelbed was. Maar die was er niet. In een stapelbed slaap ik fijner dan naast elkaar, ik weet niet hoe het kan. We hadden ook een klein balkonnetje. We hadden steeds een parasolletje aan een stoel vastgeknoopt anders hadden we geen schaduw. We hadden wel een dak maar dat waren allemaal gleufjes dus als het ging regenen moesten we onze eigen stoelen enzo naar binnen halen. Soms hadden we de tafel ook even op een andere plek neergezet want daar was dan wel schaduw. We hebben eerst bijna een hele week alleen maar gezwommen. Maar toen we dat bijna elke dag hadden gedaan kreeg ik opeens hele erge last van mijn oren. We denken dat dat van het zwemmen komt. Even later zei Daan dat hij ook last van zijn oren had maar dan aan de buitenkant. Ik een beetje binnen/buiten kant. Die maandag kwamen mijn opa en oma. We hebben een rondje gelopen over de camping. En natuurlijk veel gekletst. We zijn ook naar de sluis in België geweest met hun. Daar waren mensen die moesten 4 uur wachten voordat ze verder konden. Geen idee waarom. Ik had even mijn telefoon mee. Om foto´s te maken. Mijn moeder zei dat André Rieu daar aan die straat woont. Ik zocht het op en ik kon de locatie zien. We waren de terugweg er even langsgereden. Het is een heel groot huis. Maar ik zei wel de terugweg maar we gingen eerst nog ergens anders naartoe. Er is daar een tent waar je echt HELE GROTE ijsjes kan halen. Maar echt HEEL GROOT. Het nadeel is wel: Er zijn heel veel wespen. Wij gingen daarom in de auto zitten. Als wij in Limburg zijn halen wij daar ALTIJD een ijsje. Die avond ging ik voor de 3de of 4de keer naar de bingo. Ik heb toen een luchtbed en een vlieger gewonnen. Maar daarvoor en daarna ben ik ook een paar keer geweest. Met alles samen heb ik nu: Een vliegtuigje, luchtbed, broodrooster, knuffel, iets wat je kan knutselen, en mijn vader heeft nog een fleecedeken en Daan nog een broodrooster. Volgens mij heb ik nog niet alles gezegd maar maakt niet uit. In Valkenburg heb je allemaal grotten. Daar zitten er 3 of 4 naast elkaar. In een grot zijn wij al een paar keer geweest. Maar we waren het alweer een beetje vergeten dus we gingen er nog een keer naartoe. Het was wel veranderd. Op het begin had je allemaal 3d schilderijen op de muren. Maar je kon het effect alleen zien als je met je fotocamera keek! Het werkte ook! Het is daar echt super leuk! Je kan daar ook iets maken van mergel. Je kan bijvoorbeeld eerst met potlood erop tekenen. Dan heb je daar allemaal gereedschap en dan moet je een soort van zagen. Dan kan je er een vormpje of iets van maken. We zijn nog naar de Wilhelminatoren geweest. We hadden een bandje gekocht voor Daan en mij dat we de hele dag onbeperkt met een band van een baan af konden. Het was alleen niet zo’n heel lang dagje daar. Je hoort het zo wel. Alleen je moest de band zelf weer omhoog tillen en dat was MEGA zwaar. Daarna wou ik tokkelen. Na heel lang twijfelen wist ik dat ik het ging doen. Mijn vader kon het echt niet laten dat zijn dochter het wel ging doen en hij niet. Mijn vader is vroeger een keer met de kameraden daar geweest. Een kameraad van ons ging het doen. Mijn vader vond het wel heel hoog. Je kan daar ook gewoon naar boven kijken. Dus hij deed dat. Hij was blij dat hij geen kaartje had gekocht. Maar nu wou hij dus mee. Wij liepen een hele lange trap op naar boven. Ik was boven heel moe. Nou, toen gingen we naar beneden tokkelen. Het was heel leuk! Ik mocht nog een keer. Dat wou ik. Dus wij liepen weer naar boven. Maar boven was ik heel duizelig. Ik zei niks tegen mijn vader. We gingen weer naar beneden. Toen we beneden waren was ik nog duizeliger. Ik zag toen alleen maar zwart. Ik zei tegen mijn vader: Ik moet even zitten ik ben heel duizelig. Dus ik ging zitten. Ik deed mijn ogen dicht ik was echt heel duizelig en misselijk. Daarna ging mijn vader wat drinken halen. Ik ging op een bankje zitten maar ik kon echt niet meer. Ik ging liggen. Mijn vader kon mij niet meer zien dus die ging uit de rij om te kijken waar ik was. Die zag mij daar liggen. Ik lag recht in de zon. Mijn vader pakte mij bij mijn arm en liep met mij naar een bankje in de schaduw. En we waren er bijna en toen moest ik een beetje overgeven. Maar het kwam ook echt gelijk. Ik voelde niet dat het kwam. Mijn shirt zat er een klein beetje onder. We kregen een doekje van een man. Toen ging ik op een bankje zitten. Mijn vader belde mijn moeder dat ze naar de kiosk moest komen omdat ik had overgegeven. Mijn moeder was er. Ze vroeg: ´Waar is papa dan?´ Ik zei die is water aan het halen. Toen zei ze tegen mijn vader doe maar even wat appelsap. Dan kreeg ik wat suiker binnen. Daarna hebben we nog even gezeten. Het ging weer goed. Toen gingen we rodelen. Het was een hele lange rij. Maar toen werd ik weer misselijk dus gingen we uit de rij. Even weer zitten en toen gingen we weer naar ons huisje. Mijn vader had de auto opgehaald want het was een stukje lopen en dat ging dan denk ik niet helemaal goed. Toen we bij ons huisje waren ging ik in bed liggen. Toen heb ik 2 tot 3 uur in bed gelegen maar ik wou er toen nog niet uit want ik lag zo lekker. Maar het moest wel. Een van die dagen daarna hebben Daan en ik meegedaan aan een activiteit op het park. Deutsch Völkerball.

Dat is trefbal. We hadden veel potjes gedaan. Maar elke keer moest ik op het eind in mijn eentje tegen 1, 2 of 3 mensen. Iedereen gooide ik af dus had ik gewonnen. En vader van 2 kinderen die meededen vroeg naar mijn naam. Hij zei SOFIE SOFIE SOFIE. Haha, hun zijn echt heel lief. Het laatste potje moest ik voor de 1e keer naar de andere kant. Toen had ik verloren. Die avond was er een Jet en Fret show. Een van die kinderen kwam naast mij zitten en die zei: Even naast de kampioen zitten. De animatie had zelf ook een show bedacht. Die was echt heel leuk ze gingen steeds dansen. We zijn ook naar een bioscoop in Maastricht geweest. Naar de film super pets. Dat was 4dx de stoelen gingen helemaal heen en weer. En je kreeg wind, geur en bliksem. Daarna hebben we even door de stad gelopen. Dat was namelijk in Maastricht. In die week was er ook de wandel4daagse van Maastricht. We gingen naar de opening. Ze hadden daar een hele grote bol staan waar ze met motoren in gingen. En dan over de kop en alles. Er gingen ook mensen binnen in staan en daar ging hij omheen. Daarna stond er een heel raar ding. Een hele recht paal met 2 ronde dingen aan de uiteinden waar je in kon staan. Die paal draaide rond en dus die 2 ronde dingen ook. Daar gingen ze inlopen en erin liggen en dan over de kop. En ze gingen erin springen. Een ging er ook op staan en dan touwtje springen!! Dat was super eng. Voor de rest weet ik niet meer van de vakantie in Limburg. We hadden een verjaardag van mijn moeders nichtje. Ik ging met haar kinderen op de trampoline tekenen. Ik was aan het nadenken wat ik zou tekenen. Ik ging anders zitten en ik voelde iets steken in mijn voet. Ik keek en het was iets ronds met zwart-geel. Mijn moeder moest even trekken om de angel uit mijn voet te krijgen. Het deed heel veel pijn. Gelukkig lag de halve wesp er nog dus ik pakte hem met een doekje. En liet het zien. Hun hebben ook een baby. Daar speel ik dan de hele tijd mee. Dat vind ik heel leuk om te doen. Ik had ook nog een verjaardag van mijn nichtje. Die had een hoverboard gekregen ik mocht daar ook op. Ik had even geoefend en ik kon het zo een heel stuk alleen. De tante van haar had het ook geprobeerd. Zij viel heel hard op haar rug. Haar bovenbeen zat op slot. Ze had wel even pijn. We zijn ook naar mijn opa en oma op de camping geweest. Mijn oma was gevallen in Ommen met de fiets. Een fietser gaf haar geen voorrang. Ze heeft een hele grote blauwe plek. Ze was vorige week maandagochtend naar de dokter geweest. Daar had ze gehoord dat ze ´s middags naar het ziekenhuis moest om een foto te maken van haar arm. Ze had namelijk heel veel last van haar arm. Ze had het gelukkig niet gebroken maar wel gekneusd. Daarom moesten wij met mijn opa naar de camping om de tent op te zetten. Want dat kon mijn oma dus niet goed. In de vakantie ben ik ook nog jarig geweest. Ik heb een eigen telefoon gekregen, shampoo, nog meer shampoo, skeelers, knolpower bikini, een slaapmasker die koud wordt, maskertjes, een piepschuim surfboard en make up. Ik had ook nog de yu man race. Ik zat bij Jelle en Melua in het groepje. Ik zou samenlopen met Jelle en Melua, ik liep met Melua. Ik deed er 44 minuten en 9 seconden over. Melua iets eerder.

Dit was mijn super leuke vakantie!!

Groetjes Sofie

Doei 🙂

Mijn vakantie

we waren de eerste drie weken iedere keer naar opa en oma geweest, en de 1e keer zijn we naar een kasteel geweest in Duitsland de 2e week zijn we naar een dierentuin geweest in Duitsland [tierpark] en de 3e keer gingen we bij Het Rutbeek stenen gaan zeven uit zand en in de 4e week gingen we dinsdag naar tante sandra en ome tim omdat we s´nachts om 2 uur daar al moesten zijn.

en om 6 uur zaten we eindelijk in het vliegtuig voor het eerst!🎉🎊 en na 4,5 uur vliegen waren we er eindelijk op gran canaria. en we moesten echt 1,5 uur in de bus omdat we als laatste werden afgezet bij ons hotel in puerto de mogan bij: cordial mogán valle en na heel lang terugvliegen en met mijn neefje logeren, heb ik een hele leuke vakantie gehad.

Groetjes Ryan

Mijn vakantie

Ik had veel zin in de vakantie maar hij is al voorbij. Ik heb veel leuke dingen gedaan. We gingen naar Slagharen, we gingen daar ook bijna elke dag zwemmen. We gingen ook nog naar een 4d film, we hadden het erg leuk en we gingen ook nog zwemmen. Toen gingen we weer naar huis. Een paar dagen later ging ik nog naar een verjaardag. We hadden ook gebarbecued met alle lekkere dingen. De volgende dag hadden we ook nog gebarbecued. En we gingen ook nog bowlen in een hotel. Mijn favorieten ding dat ik heb gedaan was dat we naar een hotel gingen, je mag gewoon door het hotel heen lopen en allemaal hapjes pakken gratis!!!. We hadden ook nog ge-mini golfed. En we waren ook nog naar 3 restaurants. Toen gingen we weer naar huis.

Groetjes Mischa

Ik ben met mijn moeder en vader op vakantie geweest, met mijn moeder Najomi Niek Bren en Jens zijn we naar Slagharen geweest en het was echt super leuk. We zijn ook nog wezen karten in Zwolle, ik heb nog een nacht bij mijn opa en oma in Holten gelogeerd en twee nachten bij mijn opa en oma in Haarle. Bij mijn vader hebben we wat meer gedaan de eerste week gingen ik en Najomi in de woonkamer slapen, we hadden mijn matras van boven in de kamer gelegd en allemaal kussens erbij gepakt en we hebben daar de hele week gelegen. De tweede week gingen we dicht bij Ommen op een stacaravan camping in een gezellig huisje alleen waren er wel heel veel spinnen in het huisje, op de camping zelf was het ook een puinhoop met allemaal verlaten caravans en met allemaal troep in de achtertuin. Ze hadden daar ook een zwembad met een glijbaan van 30 meter lang, ze hadden ook een snackbar etc. De laatste week hebben we niet veel gedaan alleen donderdag ging ik en m’n vader naar het Drielandenpunt en gingen we nog op de hele hoge uitkijktoren naar het mooie uitzicht kijken, toen verraste m’n vader me met dat we in Duitsland een soort Motel hadden geboekt en natuurlijk was ik heel blij omdat het ¨niet kon¨ want Najomi ging ¨nergens anders slapen¨ en ik wou daar heel graag ergens in een Hotel slapen en dat was dus een verrassing. Dus toen moesten we daar nog anderhalf uur naartoe rijden maar dat vond ik niet erg, we waren daar eindelijk en het was veel groter dan ik dacht maar het was wel heel leuk. Ze hadden daaronder nog een klein winkeltje waar je laptops enz. kan kopen en daarnaast was ook nog een klein restaurant, op de een na hoogste verdieping ( wij zaten op de hoogste verdieping) was ook nog een ontbijt zaaltje en het was daar heel erg lekker eten. Zaterdag had ik de YuManRace ik heb de 3 km gedaan en ik was 308 van de 400/500 deelnemers geworden maar dat maakte me niet uit. Zondag gingen mijn moeder Najomi en mijn oma uit Holten de 5 km lopen dat vonden ze ook heel leuk.

Groetjes Melua

Mijn vakantie

Ik ging eerst in de vakantie naar houtdorp. Daarna ging ik op vakantie met de caravan naar groningen en daar hebben we 2 weken gestaan en het was super leuk. Ik en mijn vader en mijn zus zijn nog naar een klimbos in Ommen geweest en je had 3 hoogtes en we begonnen met 2 en die was al hoog en ook wel moeilijke obstakels en als je weer naar beneden wou moest je van de zipline en toen we klaar waren met de 2de hoogte ging mijn vader naar beneden en ik en mijn zus gingen naar de 3de hoogte van de zipline. Ik ben nog met mijn vader, moeder en mijn zus naar de Efteling geweest.

Groetjes Zoë

ZOMERVAKANTIE

Het begon hoera vakantie de eerste week was het een beetje relaxen maar de tweede week jaja. kwam Tim logeren om 2 uur kwam Tim we gingen eerst zijn slaapplek laten zien. toen zijn we gaan gamen na 2 uur gamen gingen we avondeten en me oma kookt. nadat we het avond eten op hadden gingen we eventjes voetballen. we kwamen Jasper tegen en hij was aan het logeren met Jake. daar komen we later op terug maar we gingen weer naar huis film kijken dat was wel leuk maar toen was de film afgelopen en gingen we gamen. en toen de normale dingen die je doet voor het slapen gaan tanden poetsen enzovoort. maar toen waren we nog stuiter wakker en we gingen Rick en morty kijken hele grappige cartoon. en toen gingen we de volgende ochtend heel vroeg zwemmen. en om 1 uur ging Tim weer naar huis. dat was mijn 2de week maar me 3de tot 4de week was ik thuis. maar we gingen ook naar een camping de ena laatste week en de lag tussen Duitsland en Drenthe en daar zaten we een week. en beetje gezwommen en aan het strand gelegen en die avond gingen we ook laser gamen. en toen ik daar heen ging kwam ik een man tegen en die ging zo met zijn gezicht achter het raam sni sna sni sn sni snu met zijn neus doen en toen rende ik naar het laser gamen. eenmaal toen ik daar was, was die meneer mijn lasergame begeleider maar dat was wel een beetje. maar ik ben vergeten om nog wat over de 3de week te vertellen Jasper, Rens (ik) , Sebastian , Jake gingen LOGEREN bij Jake dat was best leuk we waren de Vikingen des mannen (rare naam ik weet het) maar we hadden een vervloekte geest opgeroepen en toen die avond. konden we niet slapen (10 minuten later) Jasper en Sebastian slapen Jake na een uur ook en ik om 5:43 sliep ik pas ik kon niet slapen. dus zat op mijn mobiel maar ik sliep uiteindelijk die ochtend gingen we de geest opsluiten in een potje en het kanaal in gegooid. en dat was mijn zomervakantie.

Rens Schipper

Mijn zomervakantie

Wij gaan ieder jaar naar Camping Heino, dit jaar natuurlijk weer.

Wij gaan met Jurgen en Yvonne, Gerard en Rieky, Gerda en Leo, Yara Nikki en Yaell, en ons eigen gezin. Dat is altijd heel gezellig, dit jaar gingen we 6 maanden. Dat is altijd heel leuk want ze hebben daar allemaal leuk speeltuinen en ik heb daar heel veel vriendinnen en vrienden.Ik ben ook nog een paar keer naar de autocross geweest maar dat doe ik ook als het geen vakantie is. Ik ben ook nog heel vaak naar Heino toe gefietst, soms ook nog wel met andere mensen.Toen werd mijn moeder Donderdag gebeld door de zoon van onze buurvrouw, dat onze buurvrouw van 91 jaar oud een hyperventilatie kreeg en toen gingen wij naar huis toen had ze een heel zeer hart en ze wil een spuitje dat ze dood gaat maar nu gaat het al wel weer een beetje beter.

Dit was dan mijn zomervakantie.

Groetjes Anouk.

Mijn vakantie

Ik ben de 1e week naar de kleine wolf geweest. Er is daar een hele leuke nieuwe pumptrack waar mijn broertje ( Jack ) met de BMX vanaf is gegaan. Ik heb dat gedaan met de skeelers. Mijn vriendin uit Hardenberg ( Lotte ) komt meestal alleen bij ons met verjaardagen want het is ongeveer 1 uur rijden. Maar nu ( omdat wij in Ommen zijn ) kwam zij een nachtje logeren. Dat was wel heel erg leuk. We hebben veel gezwommen in het binnenbad. Het is daar best wel leuk en er is super veel animatie. Er was ook nog een spooktocht, waaraan wij natuurlijk aan meededen. Maar ik en mijn broertje wouden heel erg graag met zijn 2en meedoen maar mijn vader moest wel mee anders mocht het niet. Uiteindelijk kwamen we erachter  dat mij om 7 over half 11 moesten starten. Mijn vader vond dat heel erg laat. Maar ik zei: niet zo klagen, de laatste starttijd is om 1 uur ’s nachts! Gelukkig kwamen we wel in een heel leuk groepje hoor. Met 2 andere meiden liep ik voorop, maar steeds als we iets zagen liepen we langzamer. We schrokken zelfs als we al wisten dat er iets ging gebeuren. er was ook iemand met een kettingzaag zonder de zaag eraan. Dat was wel leuk. Maar het begin was super spectaculair! er was rook, kapotte auto’s, zombies want er was een zombie apocalyps. Wij kwamen weer om 7 over half 12 terug. Het duurde dus precies één uur. Ik ben in de 2e week nog naar houtdorp geweest en kwam in de top 3.  In 1 van de nachten dat ik nog in huis sliep na houtdorp kreeg mijn broertje ( Senn ) een epileptische aanval. Dan moeten mijn ouders eerst 5 min. wachten, als het dan nog niet over is krijgt hij zijn medicatie en dan moeten mijn ouders nog  twee minuten wachten. Als het dan nog niet over is moeten we de ambulance bellen. Dat is ook gebeurd, maar toen de ambulance er was ( om 10 uur ’s avonds ) was het weer over. Ik en mijn broertje ( Jack ) Hebben er doorheen geslapen. Mijn broertje ( Jack ) ging in de tuin slapen met zijn tentje dus ik ook. We hebben een camping naar gedaan en gingen iedere ochtend, middag en avond buiten eten. Dat was wel heel erg leuk want we deden het bijna 2 weken want daarna gingen we naar Frankrijk. Maar in die kampeer tijd moest mijn opa naar het ziekenhuis. Hij is namelijk ziek bij zijn hard en werd steeds misselijk van de medicijnen dus gingen de dokters dat uitzoeken. Hij lag daar 2 á 3 dagen. Maar de dokters hebben het niet gevonden. Het gaat nu veel beter met hem. We gingen misschien niet naar Frankrijk als mijn opa zich niet lekker voelde. En mijn ouders waren nog aan het twijfelen of we wel naar Frankrijk gingen want als Senn een epileptische aanval zou krijgen hoe ooit moeten we dan aan een Frans alarmnummer nou weer uitleggen dat mijn broertje een epileptische aanval heeft en een ambulance nodig is? Fransen kunnen amper Engels laat staan Nederlands! Maar uiteindelijk zijn we wel gegaan. Om 4 uur ’s nachts wegrijden en om 4 uur bij de tussencamping aankomen . En dat zwembad daar is SUPER groot. Of je gaat in

1: het peuterbad 30 cm diep

2: het middelmatige bad 1 meter 30.

3: Het grote bad. Gaat van 180cm naar 280 cm!

Het was daar wel heel erg druk. Maar wel leuk. Op vakantie zijn we ook nog door de bergen wezen rijden. Dat was heel erg eng want we gingen met hele scherpe bochten over hele hoge bergen met GEEN vangrails. We gingen helaas wel eerder naar huis want mijn moeder voelde zich misselijk dus gelukkig hadden we nu wel een heel weekend om te rusten. Dit was mijn vakantie.

Groetjes Evi

Mijn vakantie

ik ben op vakantie geweest naar Valkenburg op de Cauberg bij landal

toen we er kwamen zijn we in het bos gaan wandelen met de hond

en zijn we op een terras gaan zitten en toen gingen we naar het

huis je en toen gingen we de auto uitpakken en toen avond eten

de volgende dag gingen we ontbijten en daarna gingen we

rondje park met de hond daarna gingen we in ons huisje en

we hadden nog gezwommen bij een zwembad met een

wildwaterbaan en vier glijbanen was heel leuk

en toen gingen we nog naar een Duits zwembad met twee glijbanen

en we zijn nog naar een markt in België en toen gingen we naar huis

Gr. Thomas

Mijn vakantie

De eerste week van de vakantie begonnen we lekker door na mijn opa en oma te gaan in lopik(Utrecht,aan de lek),daar hebben we lekker in de lek gezwommen en gespeeld met mijn nicht en neef. we zijn ook lekker uiteten geweest. De tweede week zijn we op vakantie geweest in Zeewolde bij RCN Zeewolde daar hebben ze echt een mini zwembad maar je kunt ook lekker naar een strand daar kun je tot aan de vaarroute lopen en tot daar blijft het tot je middel echt heel gaaf om te doen. We zaten daar in een glamping tent en daar kon je niet perse geluidloos slapen want het stapelbed waar ik lag kraakte een beetje haha. en Zeewolde zit heel dicht bij Lelystad airports en dus ook dicht bij aviodrome, daar hebben we een hele dag door gelopen en dat was gaaf! je kon het allereerste vliegtuig zien daarna zijn we ook nog naar de aviodrome film geweest waar je echt wind en water voelden waardoor het gewoon echt leek zo gaaf! en je kon kijken in een KLM passagiers vliegtuig achter in het laat ruimte is plek voor 7 containers en in elke container passen 3 paarden dus er kunnen 21 paarden mee in een klm passagiers vliegtuig ! de derde week zijn we vooral veel thuis bij de paarden geweest en vooral gepoetst en afgespoten ect want de paarden hebben ook wanneer wij vakantie hebben hebben hun ook vakantie. dat is ook wel net zo eerlijk omdat hun ook een heel jaar heel hard voor mij hebben gestreden. De laatste weken gingen echt als 2000km voorbij. maar de vierde week was vooral veel dagjes uit en gezellig van elkaar genieten. Ik ben samen met mijn vader, zusje, vriendin van mijn zusje en mij vriendin zoë.w naar kaasmakerij kaamps geweest en hebben we uitleg gekregen over hoe kaas nou echt gemaakt wordt. de vijfde week was vooral veel chillen en chillen en dat ook bij de zesde week. en oja in de zesde week gingen we gym kleding en agenda halen voor het leuke prachtige nieuwe schooljaar.

Groetjes Sylvie

Vakantie

De eerste week van de vakantie deed ik eigenlijk niet heel veel een beetje spelen. De tweede week van de vakantie hadden we houtdorp het thema was boeren, mijn groepje maakte een trekker ik zat bij niemand van mijn klas in. de eerste dag was een beetje palen in de grond zetten en muren maken dus pallets er tegenaan zetten en aan de vloer beginnen. tussendoor kregen we de dag puzzel. tweede dag was gewoon verder met de hut de vloer af maken boven nog muren neerzetten. derde dag, de laatste dag dat je ging bouwen de glijbaan er aan timmeren doek op de glijbaan nieten wielen maken er op timmeren de laatste details er aanmaken  we hebben nog veel meer gemaakt maar dan wordt het te veel. 3de en 4de week gingen we naar de kleine wolf er was een speurtocht en nog veel meer dingen te doen we hebben heel veel gedaan de 5 week gingen we naar Oostenrijk eerst 10 uur in de auto dag was weer voorbij tweede dag gingen we met een skilift de berg op derde dag gingen we naar een waterval de vierde dag gingen we een beetje naar het dorp waar een marktje was waar we niet van af wisten 5de dag gingen mijn 2 ooms mijn tante en mijn moeder paragliden en daarna gingen we naar een rodelbaan en daarna gingen we zwemmen  zesde dag gingen we de zoutmijn in we gingen ook nog naar een kasteel maar weet niet wanneer dat was en de volgorde klopt waarschijnlijk niet van wat we hebben gedaan in Oostenrijk de laatste week hebben we bijna helemaal niks gedaan en dat was het verhaal doei

Gr Roan

Opstel over mij vakantie

De eeste week had ik een voetbalkamp. Die dagen was het super heet. Dus heel

zwaar om te voetballen. Maar het was wel heel leuk. De tweede week gingen we naar houtdorp. Midden in het bos. En dit jaar was het thema de boerderij. Dus

iedereen ging iets over de boerderij maken. Mij hut ging een trekker maar helaas

zaten wij niet in de top 3. Maar dat maakt niet want ik heb het heel leuk gehad. Op

het laatst mochten we nog van de stormbaan af. Dat is een hele grote luchtkussen met allemaal glijbanen. Dat was super leuk. De derde week gingen we op vakantie.

Naar De Kleine Wolf dat is een hele mooie camping vindt ik. We gingen 1 week op

vakantie. Ze hebben daar een hele grote zwembad,  indoor speeltuin en een

pumptrack. Het was daar super leuk. En in de vierde week. blijven we een weekje

thuis en met vrienden gespeelt. en in de vierde week op de vrijdag. Ging ik kamperen

met me vrienden in ons weiland. En de vijfde week gingen we ook thuis blijven.

en met vrienden afspreken en voetballen. En de laatste week gingen we nog wat

leuks doen met mij mijn moeder en me broertje. Naar Avonturenpark Hellendoorn.

En ik ben nog met me vriend Fedde naar Avonturenpark Hellendoorn geweest. En in

het weekend. Heb ik meegedaan aan de yu man race. En ik ben derde geworden van de 50 kinderen in onze groep. Ik ben 15de geworden van de 398 jongens van

leeftijd categorie van 9 tot 14. En we hebben nog een pingpongtafel gekregen.

En dat is echt heel leuk om te doen. En na de yu man race zijn we nog naar een

verjaardag dag geweest van me tante. En de laatste dagje hebben we nog voetbal

gekeken. dit was mijn zomer vakantie

Groetjes Jelle.

Opstel vakantie

We hadden eerst houtdorp. Het was heel leuk, bij het begin gingen we hout sleuren waar we de hut wouden maken. Het thema was ¨Boeren¨ wij maakten de Bond, ik was er niet vaak bij want ik was ziek volgens mij, maar wel 2 of 3 dagen ben ik er geweest. We zijn wel 2e geworden🥈. Daarna ging ik met mn ouders naar de camping in Lattrop, ik heb er 2 weken gestaan. Ik heb ook vrienden daar dat zijn: Raf en Xem, we spelen vaak monopoly en ook in het zwembad. Er is ook een binnenspeeltuin daar gaan we ook regelmatig naar toe. Er is ook een voetbalplaatjes daar ben ik een keer heen gegaan met m’n vader en gingen tegen 2 jongens voetballen en ik en m’n vader hebben gewonnen ook. Er was ook een spooktocht maar wij deden niet mee, ik schrok nergens van. Elke morgen ging ik broodjes halen en dan gingen we weer gewoon normaal brood eten🍞. Voordat we gingen vertrekken van onze camping hebben we eerst alles ingepakt daarna hebben we iedereen gedag gezegd. Toen we dat hadden gedaan gingen we weer 1 of 2 uur terug naar huis rijden. Alles was zo donker thuis, maar gelukkig gingen we naar opa en oma om Puk (mijn hond) op te halen, mijn opa en oma moesten op 3 honden passen namelijk: Puk (mijn hond) Guus  (mijn opa en oma’s hond) en Boet (mijn nicht en neef zijn hond). Toen waren we thuis 2 weken, maar een dag toen was m’n opa heel moe en had last van zijn oren of oor dus is m’n opa naar de dokter gegaan voor medicijnen ofzo maar de dokter zij dat opa naar het ziekenhuis moest dus daar lag opa in het ziekenhuis omdat hij een propje in zijn hersen zijn kleine ader daar zat een propje in dus ik ben met papa op visite geweest. Opa voelt zich niet ziek ofzo hij is gewoon heel moe en het is moeilijk om zijn ogen open te houden, hij heeft wel een soort tv hij vindt het eten heel vies, er zit bijna geen smaak aan zij Opa. Opa had de hele tijd niks te doen maar ja daar kunnen we niks aan doen. We hebben een uur gekletst en zijn dan gegaan, er zijn veel mensen bij opa gaan kijken. We wensen Opa veel beterschap.

Gr Jur

Ik heb heel veel dingen gedaan toen het vakantie was. De eerste paar dagen heb ik helemaal niks gedaan, later in de vakantie ging ik naar Amsterdam en daar ben ik in een 4D simulator geweest, we zijn twee dagen in Amsterdam geweest en toen zijn we weer terug naar huis gegaan. Later zijn we naar Terschelling geweest en daar hebben we een bos parcours gedaan in de lucht, later zijn we gaan wadlopen dat was erg leuk en mijn zusje had zelfs een kokkel gegeten en ik een zeeslak, toen we terugkwamen van het wad af kregen we chocolademelk en stroopwafels en toen zijn we naar huis gegaan. De volgende dag hebben we niks gedaan en op de camping gespeeld. en de dag daarna hebben we gesurft het was leuk omdat er lekker hoge golven waren. de dag daarna gingen we terug naar huis en de terugreis duurde 1:45 uur. De volgende dag gingen we onze puppy´s ophalen en dat was heel leuk. En een week daarna was mijn zusje jarig en toen hebben we lekker taart gegeten.

Groetjes Jasper

Zomervakantie

29-8-2022

Mijn vakantie begon met gewoon relaxen. Na een weekje gingen we een nachtje naar een Stayokay hotel in Amsterdam dat hotel is heel klimaatbewust. De eerste dag was heel leuk want we gingen door de stad lopen er was veel te kijken. De tweede dag was saai. Daarna gingen we naar Terschelling de heenreis duurde heel lang ongeveer 2 uur. Toen we daar waren verbleven we in een soort huis tent voor 7 personen. op de camping waren veel activiteiten. De leukste was de dodelijke straal. Dat is een spel dat er ‘schijners’ in een gebied rondlopen en er staat een iemand met een rood lampje aan het begin krijg je een ijsstokje je moet ongezien naar de persoon met het rode lampje komen lever je ijsstokje in en krijg een goudstaaf die moet je ook veilig terug proberen te brengen. voor de rest was er niet zoveel te doen op het eiland. Toen we thuis kwamen gingen we de puppy´s ophalen Charlie en Matsie voor de rest was dat het.

Groetjes: Sebastian

Zomervakantie!!

In dit verhaal vertel ik wat ik allemaal in de zomervakantie heb gedaan. Ik ben op vakantie geweest met Britt (mijn zus) en papa en mama. Wij gingen naar Zakynthos, Zakynthos is een eiland en het eiland ligt in Griekenland.  Wij gingen met de vliegtuig naar Griekenland toe. Toen we opstegen werd ik en Britt soms een beetje misselijk. Er was ook wat gebeurt in de vliegtuig. Een meisje ging naar de wc en zij werd misselijk dus ging ze weer terug, en toen ging ze weer naar de wc toe. Maar toen viel ze flauw, waarschijnlijk was ze ook al een beetje misselijk toen we opstegen. Ze was wel heel wit en ze lag helemaal plat op de grond. Later kwam een dokter naast haar zitten en ging het wel weer goed. Toen kwamen we aan in Griekenland. Er stond daar een vrouw (Jane) die een bordje omhoog hield met Wolterink erop. Dat waren wij dus toen gingen we met een busje mee naar het appartement toe. Het was daar heel leuk en heel mooi. We konden naar het zwembad en naar de zee toelopen. Wij zijn nog daar naar een waterpark geweest met toffe glijbanen, en we hebben met een bootje gevaren en we werden meegetrokken door een jetski. De terugreis moesten we bijna een uur in de vliegtuig wachten! Dat kwam omdat een man een beveiliger had geduwd. Dat was mijn vakantie in Griekenland. In het begin van de vakantie heb ik houtdorp gehad. Ik zat in hut 2 met als leider: Paul (mijn buurman) Hilke en Lars. Het thema was boeren. Heel veel hutten maakten een tractor zoals onze hut. De opa en oma’s mochten ook komen. Wij hebben helaas niet gewonnen. Ik ben ook nog met Sylvie, Sascha, Mia en bjorn naar het kaasmuseum geweest. Wij gingen naar de koeien en de vrouw zij dat koeien gemiddeld 20 minuten slapen! En als ze slapen doen ze dat staand. Wij hebben ook bij de melkrobot gekeken. Daarna gingen we naar binnen een filmpje kijken en kregen de ouders koffie en de kinderen ranja, en we kregen drie soorten kaas. Later gingen we weer naar Sylvie´s huis en kregen we daar patat, kipnuggets en knakworstjes. Dit was mijn vakantie