Groep 8

Welkom op de groepspagina van groep 8 2021-2022. 

Bezoek groep 8 aan het Carmel College in Raalte: 

Hieronder enkele foto’s en na de foto’s de beschreven indrukken door de kinderen.

Carmel college Salland

we gingen dinsdag 2 november naar het Carmel college in Raalte. We hadden Frans, Duits en science en mentor gesprek. Ik, Joep en Wes zaten in het havo gebouw. We gingen op de fiets. We gingen de hele school rond. Ik had voor sportief gekozen dus op het eind gingen ik en een paar mensen die ik niet ken trefballen. Het was best wel een grote school vergeleken met deze basisschool. Er was een meneer die alles omriep via een microfoon en zij ook wel best wel grappige dingen. In de kantine kwamen we ook nog best wel veel Haarlenaren tegen. bij science deden we proefjes met een zoen als je de luchtdruk weghaalt dan werd hij heel groot en als je weer lucht er bij pompt werd hij weer normaal. Bij Frans en Duits gingen we tot 20 in die talen.

Gr. Niels

Carmel College Salland

Dinsdag 2 november gingen naar het Carmel College. We moesten om kwart voor 8 op school zijn en als iedereen er was gingen we naar het Carmel College. Toen we er waren moesten we naar de kantine van vmbo. Toen je daar was kreeg je een nummer met een kleur. Eerst moest je iets met het nummer doen. Op de muren hing een papiertje met een nummer er op. Daar moest je bij staan ik was nummer drie. Toen alle scholen er waren en bij de goede groepje stonden konden we beginnen. We kregen 4 mini lesjes van 25 minuten. We moesten met een paar kinderen van het Carmel mee die namen ons mee naar de lokalen van de lessen eerst kregen we uitleg over het Carmel College. Daarna kregen we muziek en moesten we op een keyboard iets spelen. Toen moesten we naar wiskunde daar moesten we een huis bouwen met touwen en daarna kregen we Engels. Toen moesten we naar het Havo gebouw en daar kregen we drinken. Daarna moesten we bij een kleur staan. Ik moest bij de kleur rood staan en daarmee moest je naar mee met andere kinderen die bracht je naar de gymzalen. Ik ging met een groep het chaos matten spel doen. Toen dat klaar was gingen we brood eten en weer naar school fietsen.

van Duuk

Carmel

wij zijn met de klas bij het Carmel college Salland geweest. Er kwamen heel veel scholen we gingen verzamelen in de kantine van vmbo en daarna gingen wij als eerste een klas in en toen kon je zien hoe het ging en je mocht vragen stellen, bijvoorbeeld hoe lang heb je pauze, in de ochtend 15 min, en de 2e 30min, En als de pauze voorbij is dan gaat er een bel dat betekent dat de mensen naar de les gaan en dan hebben ze 5 min om in de les te komen en als je niet op tijd bent dan krijg je een kruisje en als je 3 kruisjes hebt dan moet je 1 uur nakomen. En daarna gingen we naar muziek en toen had een mevrouw een PowerPoint gemaakt, en daar kom je in zien welk liedje we gingen doen en toen moest je op een piano spelen. En daarna moesten we naar rekenen en toen gingen we een huis bouwen. En daarna gingen we naar de techniek les en toen kreeg je een rondje en daar moest je een gat in boren en toen een kleur er in doen ik deed groen en toen moest je dat in dat gat drukken en toen een wasknijper en toen en dan kan er een kaartje in

Gr. Dyon.

 

Ontdek Carmel college Salland

We hadden een ontdek Carmel college dag, we moesten al om kwart voor acht wegfietsen want we moesten er half 9 zijn  toen we er waren moesten we verzamelen in de kantine van vmbo. Dat duurden best nog wel lang voor mij gevoel ik zat in groep 7 met Huub, Lynn, demi, jinte en lyan met nog andere kinderen van andere scholen. We hadden als eerste vak ENGELS Halloween het was te doen. Toen moesten we WISKUNDE doen dat was ook wel te doen ik weet alleen niet meer hoe het heette de opgave. Daarna hadden LEVENSBESCHOUWING toen hadden we het over wat wil je doen waar zit alles ongeveer we konden vragen stellen dat was wel saai maar interessant. Toen hadden MMN dat ging over stoommachines de docent had er een model van maar die werkte wel hij deed er eerst water in daarna brandstoffen en olie als alles lekker loopt dan. Toen alles lekker liep gingen we er testjes meedoen. Dat was leuk en cool Huub en ik waren als laatste met testjes doen. Toen gingen we eten en drinken het was wel heeeeeeel druk. Toen hadden we het vak wat we wouden in had sportief dus ik mocht gymmen dat was leuk. We mochten toen twee onderdelen kiezen ik had voetbal gekozen en vliegend tapijt. Dat was leuk toen het was afgelopen gingen we verzamelen weer in de kantine daar kwamen we oud leerlingen tegen. We moesten best nog wel lang wachten toen we konden fietsen want het regende nog. Toen het was afgelopen gingen we weer fietsen ik fietste met duuk dat was heel gezellig en toen waren we weer op school

Einde Jesse van Santen

Carmel College Salland

Wij gingen dinsdag 2 november met de klas naar het Carmel College. We moesten eerst 3 kwartier (45 min) naar het Carmel fietsen. En toen waren we er, en we moesten onze fietsen neerzetten. Er waren 2 gebouwen, wij moesten verzamelen bij de VMBO kantine. En toen kregen we allemaal een sticker, en ik had bijv: een rode sticker met een 3 en Syen ook. een dan deden we eerst met dezelfde cijfer. Dus ik zat eerst bij:Syen, Romee, Sanne, Milou, Yinthe, Duuk, Dyon, Kim en Luca. en toen gingen we naar: wiskunde- muziek en engels. en toen gingen we pauze houden in de Aula. En toen mochten we een kwartiertje (15 min) pauze houden. Toen hingen er blaadjes bij de muren en de kleur wat je stickertje had, had het blaadje ook. (en een paar dagen ervoor kon je kiezen uit: sportief, creatief of technisch. ik en syen hadden gekozen voor sportief en laureen, romee en sanne kozen creatief. wij gingen naar de gymzaal en toen gingen we een spel doen met een dikke mat, toen dat was afgelopen moesten we weer naar de kantine en daar gingen we brood eten en later gingen we weg. en waren ongeveer om kwart over 1 waren we weer op school.

Gr Aileen

Carmel College Salland

Welkom bij mijn opstel, ik ga jullie wat vertellen over het Carmel College Salland. [We gingen op 2 november]. Eerst gingen we met meester Koen en de kinderen op de fiets. Daarna waren we bij het Carmel College Salland aangekomen. Toen kwam er een mevrouw naar buiten lopen, en liet ons zien waar we de fietsen moesten neerzetten. Toen wees ze aan waar we naar binnen moesten. Toen kreeg iedereen een sticker van de meester, en daar stond een nummer op, bijv. 3 enzovoort. Het ging tot en met nummer 12. Op dat kaartje stond ook nog een bijv. rood en die kleur stond dan bijv. voor sportief. Je kon op onze school ook nog eerst kiezen wat je wou sportief of technisch bijv.. Toen riep een meneer om waar je moest gaan staan. En ik zat in het begin bij Aileen, Laureen, Romee, Sanne, Kim, Duuk, Dyon, Luca en ik. Er zaten ook nog andere mensen bij ons in maar die kende ik niet allemaal effe goed. Toen moesten we met kinderen op het Carmel College Salland mee lopen naar het goede klaslokaal, want we wisten de weg daar nog niet echt heel goed. In het begin kregen we een soort van uitleg van het Carmel College Salland, en mochten we nog zoveel vragen stellen als we wilden want anders was het al te laat. Toen kregen we de vakken wiskunde = rekenen- muziek= muziek- en Engels= Engels. Daarna hadden we een korte pauze om wat te eten en drinken. Daarna ging ik met Aileen, Yinthe, Milou, Duuk en ik naar Sportief toe want de rest had een ander vak gekozen. Bij sportief gingen we een soort matten spel gedaan, dat als je op iemands anders mat gooide was die andere af. Toen dat was afgelopen gingen we met de hele klas ontbijten bij de kantine. Daarna gingen we nog effe wachten, want het was buiten aan het regenen. Toen de regen gestopt was gingen we weer met de fietsen naar school toe. Dit was mijn opstel ik hoop dat je het leuk vond:] Einde!!

GR Syen

 

Dag naar Carmel college Salland

Wij gingen met de klas een dagje naar het Carmel College. We moesten rond half 8 op school zijn en om kwart voor 8 fietsten we weg er naar toe en het was ongeveer half uur 3 kwartier fietsen toen we aankwamen toen moesten we naar de kantine van het vwo en in dat gebouw had ik en nog een paar andere uit de klas de rondleiding en niet iedereen had in hetzelfde gebouw een rondleiding want het ligt eraan welk niveau je had maar ik kreeg met een paar andere kinderen een rondleiding in het vwo gebouw. Toen moesten we verzamelen in het vwo kantine en toen meester ons had aangemeld toen kreeg iedereen en sticker  met een kleur en een cijfer er op. Er waren ook 2de jaars leerlingen en die hadden een blauw T-shirt die gingen alle groepjes een rondleiding geven. Die sticker die je dus op je trui moest plakken die hadden dus een kleur en een cijfer als je een bepaalt cijfer had moest je bij de 2de jaars gaan staan die jou cijfertje hadden en je groepje was gemengd met kinderen uit jouw klas en andere scholen. Toen moesten we achter die 2de jaars aan en die leden ons naar het eerste lokaal want we gingen allemaal kleine lesjes volgen en eerst gingen we naar een lokaal waar je vragen mocht stellen over het Carmel en wat 2de of 3de uur betekende en hoe lang je had om van de ene lokaal naar het andere lokaal te gaan en wat voor pauzes je had en noem zo maar op en er werd een filmpje laten zien waar ze een rondleiding werd gegeven op de verdieping waar wij zaten. Alle lessen duurden ongeveer 25 minuten. Dus toen de eerste kleine les was afgelopen toen gingen we naar het volgende lokaal en moesten we weer die leerlingen volgen uiteindelijk hadden we nog : wiskunde, Engels, muziek en het laatste vak was bij iedereen verschillend want een paar weken voordat we naar het Carmel gingen moest je kiezen op een blad tussen: Sport, creatief en technisch. En ik had bijvoorbeeld net als sanne en romee toen creatief gekozen en hadden we het laatste vak dus handvaardigheid toen hadden we iets geknutseld. En toen gingen we weer in het vwo kantine eten en toen fietsten we weer naar huis. dit was mijn opstel over het Carmel

Gr Laureen

Carmel dag

Vandaag (2 November) hadden we camel dag bij het carmel college salland we werden rondgeleid door kinderen uit de 2e klas en ik zat in groepje 3 we hadden eerst een filmpje gekeken. En toen hebben we engels gehad en daar leerde je heel veel bijvoorbeeld wat lent is, dat is vasten. We hadden daarna wiskunde en daar moesten we een huis maken van touw en dat moest je doorgeven, en we moesten met een bezem het dak maken. En daar moest weer touw overheen en toen hadden we muziek en daar mochten we keyboard spelen een liedje van een hele bekende film, ik weet niet meer van welke film. En na muziek had ik iets met technisch we moesten een houdertje maken.

Gr. Kim.

ontdek Carmel dag

2 november gingen we naar het Carmel om te kijken, we moesten daar een paar lesjes mee doen. Om half acht moesten we op school komen, want we moesten best lang fietsen. Toen we er waren moesten we in de kantine wachten en kregen we een sticker met je groep en kleur. je had 13 groepen en ik zat in groep 12 samen met Niels en Joep. In de eerste les hadden we frans. Daar leerden we van een tot tien te tellen. Daarna hadden we Duits, en leerden we tot twintig tellen. In de derde les hadden we science daar deden we allemaal proefjes, ik en Joep moesten ook een proefje doen. Er lag een plankje half op de tafel half niet, Joep moest eerst zo hard mogelijk slaan het plankje vloog door de lucht heen ik moest het zelfde doen maar de docent legde er twee kranten op. Toen ik sloeg brak dat latje in twee stukken. In de vierde les hadden we een soort mentorgesprek. Daarna hadden we pauze iedereen kreeg een glaasje ranja. en je had zelf wat eten mee. In het laatste uur mocht je zelf kiezen wat je deed, je kon kiezen uit sportief technisch creatief enz. ik had gekozen uit sportief. Daar moesten we trefbal doen met baskets en lintjes, als je een geel lintje had gepakt mocht je afweren, als je een groene had en ging je af mocht je blijven staan, en als je een blauwe had mocht je verder lopen over de middel lijn. Toen we daar klaar waren gingen we weer naar school.

Wes

Carmeldag.

Dinsdag  2 november gingen wij met groep 8 naar het Carmel college. JE kon kiezen wat je kon doen op het Carmel college er waren keuzes tussen ,sportief, creatief, technisch en nog wat andere dingen. Ik zelf had gekozen voor sportief. We begonnen om kwart voor 8 op de fiets naar het Carmel college. Toen we daar aankwamen hebben we daar eerst verzameld met alle scholen die kwamen. En daarna werd je in groepjes verdeeld en ging je 4 lessen volgen die je op een normale schooldag ook doet op het Carmel college. het eerste vak hadden voorlichting over het Carmel dat duurde 25 minuten. Kinderen die we hebben ons leg gegeven van het 2de en 3de jaar. Het tweede les hadden we muziek en die werd wel gewoon door een echte docent gegeven. Muziek hebben we op een keyboard gedaan. De derde les was rekenen dat was wel grappig want hij gooide met dingen en ging op de vloer schrijven en we gingen nog een toren met wol maken. Die les duurde ook 25 minuten. En het laatste uur was het 4de uur het 4de uur hebben we Engels gedaan. Een vrouw gaf les en die had een Kahoot gemaakt en daarbij was ze heel erg aardig. Toen de bel ging omdat de 25 min om zijn gingen we naar de kantine eten en daarna heel snel door naar gym. Met de gym hadden we een spel met matten gedaan en als de bal erop kwam was je af. Maar als die voor jou was dan mag je doorschuiven. Maar je had ook een koning mat en met die mat ging die iedereen af. Dat was een heel erg leuk spel. Toen het tijd was hadden we nog gegeten en gingen we op de fiets weer terug naar school.

Groetjes Milou

Carmeldag

Dinsdag hadden we een Carmel dag. Dan ga je een dag naar de middelbare school op de fiets en dan ga je kijken bij de richting die je dan wil doen. Ik heb gekozen voor techniek en dan havo/vwo. Niels en Wes hadden sport havo/vwo gekozen. Wij zaten eerst met z´n drieën. Iedereen kreeg andere vakken die kort duurde. Zo hadden Ik, Wes en Niels eerst Frans. dat was best makkelijk. We leerden hoe je tot tien telt in het Frans. Daarna hadden we Duits. Dat was ook heel makkelijk. Toen deden we een quiz. Dat ging natuurlijk over Duitsland. Toen hadden we science. We hadden het toen over mars en wat er zou gebeuren als je zonder ruimtepak naar mars ging. Daarna hadden we nog een gesprek met een mentor en toen hadden we pauze. Het was best druk op dat moment. Daarna ging het om de kleur van het stickertje want we hadden allemaal een sticker en daar stond een getal op en een kleur. Ik, Wes en Niels hadden een 12 op onze sticker staan en Ik had blauw (techniek) En Niels en Wes hadden rood (sport). Ik had met Kim en een paar anderen blauw. We moesten allemaal bij je eigen kleur gaan staan alleen bij een kleur stond: Op Weg Groepje 12. Dus ik moest daar alleen heen maar het was wel moeilijker dan bij de rest. Ik moest toen een sorteermachine maken voor knikkers van hout, rietjes, ijsstokjes en tape. Die van mijn groepje was niet afgekomen maar het was wel leuk. DOEI!!!

Joep Blankhorst

Carmel College Salland

Hallo, mijn naam is Jinte. Wij zijn vandaag naar het Carmel geweest. Het was super leuk en heel groot. Als eerst mochten we Engels doen. en het soort van thema heette: Halloween. We moesten eerst ff dingen er bij verzinnen wat bij Halloween hoort zoals: spooky scary monsters pumpkin of witches. We gingen ook nog naar het domein. daar hadden we levensbeschouwing. Het domein is wel rustig. We hadden ook nog Wiskunde, dat was wel leuk, veel leuker als Rekenen. We hadden ook nog een meneer die wat vertelde over zijn stoom machine. Dat was heel leuk en heel interessant. We mochten zelf ook nog even aan een paar knopjes zitten. En we mochten aan de stoomboot fluit zitten, en aan de knopjes dat het lampje aan ging. En dat vak heette MMN. En op het laatste bij Meneer kapitein konden we tekenen. Daar moest je een dier maken van de zijkant, en je moest dan bijvoorbeeld een hond maken en je hond krijgt dan koeien vlekken. en dan moest je hem een naam geven. Het was wel een stukje fietsen, maar we gingen wel een beetje sloom fietsen. Dit was mijn verhaal DOEIIII.

Gr Jinte

 

Opstel Carmel college Salland

We gingen naar het Carmel college. We moesten naar vakken gaan met kinderen van andere scholen en 2 kinderen van het eerste en tweede moesten ons naar de lokalen brengen we hadden de vakken wiskunde\ Engels \muziek en ze vertelde hoe het gaat op het Carmel. En we hadden paar weken terug moesten we kiezen wat we leuk vonden ik keus bijvoorbeeld creatief. Dan doe je meer iets met tekenen theater en muziek. Dus dat moesten we ook nog doen. Op het eind mochten we daar nog even eten en daarna had iedereen die  daar op school zit pauze en iedereen die kwam kijken was al weg. Alleen het regende een beetje dus wachten we even tot het droog was. Ik vond muziek het leukste vak wat we hadden gekregen. Met wiskunde moesten we met touw een huis maken. Met muziek moesten we keyboard spelen en met Engels moesten we vragen van de leraar beantwoorden en we deden een kahoot en met creatief moesten we twee rondjes uit knippen en je moest dan bijvoorbeeld op een vissenkom maken en op de andere een vis dat plakte je aan elkaar met een stokje ertussen en als je dat dan draait zie je een vis in een vissenkom. Ik had op een geel rondje gemaakt en op de andere een mond en hartjes als ogen dus als je draait krijg je een emotie met hartjes ogen.

Gr Romee

Het Carmel college

We kwamen binnen in de kantine daar kreeg je een nummer + cijfer toen moest je bij de nummers staan (Bijv. 3). Toen gingen we naar het domein daar kregen we uitleg over hoe het daar gaat op het Carmel. Daarna gingen we naar muziek daar mochten we piano spelen. Daarna was het vak wiskunde daar gingen we een huis bouwen en de inhoud uitrekenen. Als laatst hadden we Engels met een best wel strenge docent maar toen sluiten we af met een kahoot. Toen hadden we pauze na de pauze hadden er een paar creatief of techniek of sportief ik zat in creatief daar gingen we toen knutselen. De opdracht was om een papiertje te laten lijken dat het 1 papiertje was terwijl er 2 waren!!

Met alleen maar papier en een stokje(stiften). Het was een leuke dag daar!!

Groetjes Sanne

Carmel College Salland

Wij zijn 2 november naar het Carmel college geweest. Als eerst kreeg je een sticker met een nummer erop en een kleur. Er hingen allemaal briefjes langs de muren met een nummer, bijvoorbeeld ik had nummer 7 en moest ik bij het blaadje gaan staan met nummer 7 erop. Ik zat bij Demi, Lyan, Jinte, Huub en Jesse in het groepje met andere kinderen van andere scholen. Je had leerlingen van het Carmel die je mee namen naar lokalen. Als eerst hadden wij Engels daarna wiskunde, levensbeschouwing en op het laatst MMN. Na mmn gingen we wat eten en drinken. Je had dus een sticker met een cijfer en een kleur. Ik had geel dus ik moest naar een geel blaadje toe. Daar werd je weer meegenomen door leerlingen. Voordat je naar het Carmel ging moest je kiezen tussen paar soort van vakken. Ik had gekozen voor creatief, bij creatief moest je een tekening maken, je moest een 5 dieren in een maken. Dus bijvoorbeeld een lijf van een hond een kop van een konijn een staart van een leeuw, en ga zo maar door. Toen waren we al weer klaar, dus toen mochten we weer naar huis.

Einde

Groetjes Lynn

Carmel College Raalte

We gingen om 7:45 naar Raalte op de fiets naar de middelbare school. We werden er geholpen door een paar mensen uit het 2de ik zat bij Milou, kim, syen, romee, aileen, laureen, luca en dyon en natuurlijk ook nog bij andere kinderen in. We kregen ook nog wat lessen namelijk: Engels, Wiskunde, Muziek en in de pauze moest je in een ander groepje want je moest zeggen wat je wilde techniek of sportief of creatief ik en milou, duuk, syen, aileen, lyan kozen voor sportief dus wij waren een groepje met nog wat andere kinderen van een andere school. Maar wij gingen dus gymmen wat echt heel erg leuk, We hadden 2 pauzes een om 10;00 en eentje om 12:00 het was echt super leuk. En met Wiskunde moesten we een huis door de klas maken en de pauze waren we in de kantine/aula. En om 11:45 gingen we weer naar school ik vond het een hele leuke dag op het Carmel college!

Groetjes: Yinthe

Het Carmel college

Wij gingen met zijn allen naar het Carmel college.

We moesten om kwart voor 8 op school zijn, toen iedereen er was gingen we fietsen. Het was ongeveer 3 kwartier fietsen. Toen we daar waren ging een mevrouw zeggen waar we de fietsen neer mochten zetten. Daarna gingen we naar de kantine, daar zeiden ze bij wie we in zaten en ik zat bij Lynn, Lyan, Jinte, Huub en Jesse en ook nog kinderen van andere scholen. Het eerste vak wat ik had was Engels en dat ging over Halloween. Daarna had ik wiskunde, daarna had ik levensbeschouwing dat vond ik niet zo heel leuk, daarna had ik MMN. En toen hadden we een pauze. Na de pauze had ik tekenen. Na het tekenen gingen we met zijn allen middag eten. Toen moesten we nog even wachten tot het droog was, toen kwamen we ook nog allemaal mensen uit Haarle tegen. En toen was het droog en gingen we op de fiets naar school.

Groetjes Demi

Ontdek Carmel dag!

Dinsdag 2 november gingen wij naar het Carmel College Salland! Daar gingen we op de fiets heen. Voordat we daarheen gingen moesten we kiezen waar we wilden kijken. Je kon kiezen uit sportief, creatief, technisch, ondernemen en onderzoeken, maar voor onderzoeken mocht alleen als je als advies havo of vwo hebt gekregen. Eerst had ik voor sportief gekozen, maar ik was door me enkel gegaan dus kon ik daar niet aan meedoen. Dus toen ging ik kijken bij creatief. We moesten verzamelen in een kantine en daar werd je ingedeeld in groepen. Voor de pauze had je 4 lessen wij hadden: Engels, Wiskunde, levensbeschouwing en M&M. Mensen die in de vierde en derde zaten gingen je rondleiden. Je had bijvoorbeeld een domein waar allemaal verschillende lokalen in zaten. Er waren twee gebouwen het Havo gebouw en het Vmbo gebouw. De eerste twee lessen hadden we op het Havo gebouw en de andere 2 op het Vmbo gebouw. Je had pauze in het Atrium dat was in het Havo gebouw. Na de pauze ging je bezig met het vak dat je had uitgekozen. Dus ik ging toen naar creatief. Om 11:45 waren we klaar met alle vakken en toen moest je weer naar de kantine op het Vmbo gebouw. Daar gingen we nog even middageten. We zagen ook nog allemaal andere kinderen uit Haarle. Na het middageten gingen we weer naar school op de fiets.

Groetjes,

Lyan

Carmel college

 

Ik ga jullie vertellen over het Carmel college. We moesten er om kwart voor 8 zijn (op school)  en dan waren we er half 9. En toen we aankwamen gingen we eerst naar de kantine van het vwo. Daar kreeg je een sticker met een kleur en een een cijfer erop. En dan moest je met een paar andere mee die op het Carmel zitten en die moest het groepje rond leiden. En we gingen toen als eerst naar het domein en daarna moesten we naar Engels en wiskunde en toen muziek. En daarna gingen we naar buiten en daar konden we techniek doen. Ligt eraan wat je had gekozen maar ik had techniek en nog meer die daar heen gingen. En daar moest je een rond plankje en daar zat in het midden een gaatje in. en die moest je nog breder maken en met een boor en dan had je een buis en een ijzeren staafje. In een kleur en die moest je helemaal in die buis doen en dan het achterkant uitknippen. En dan moest je er een ding op zetten en dan kon je er een foto op zetten. En dan moet je de andere kant in het rondje doen en dan kan je dat ergens op zetten ofzo. En daarna moest je met je hele groep naar de kantine weer en daar kreeg je ranja. En daarna gingen we eten en drinken in de kantine en toen gingen we weer naar school. En dit was mijn verhaal over het Carmel college.

Gr. Huub.

 

Wij hebben in groep 8 afgelopen week een gastles gehad. De kinderen vertellen zelf over hun ervaringen en indrukken die ze hebben opgedaan:

 

MONO

Vrijdag 24 september kwam Mono in groep 7 en 8. Hij kwam om 10:00 in groep 8 het duurde in totaal 2 uur. Eerst kregen we een quiz en daarna nog een filmpje en in dat filmpje moest je kijken hoeveel trucjes de basketballers deden. ze deden in totaal 15 trucjes. Maar wat niemand had gezien is dat er een hele grote gorilla door liep. Nadat filmpje zij hij het tegen ons en toen mochten we hem nog een keer zien en toen zagen we de gorilla wel. Daarna moesten we nog vijf regels schrijven over wat je niet mocht doen in het verkeer. En we moesten ook nog een vlog maken over wat wel en wat niet goed was in het verkeer was. Ik zat in het groepje met Duuk, Kim en Sebastian. Eerst moest iemand een telefoon op halen van zijn huis. Bij ons in het groepje hadden Duuk en Sebastian de telefoon opgehaald. Wij gingen met een skelter een Wheelie in de bosjes doen. En dat was een regel die niet mocht dus wij hadden een grappige vlog.

Van Huub

 

MONO GASTLES

Er kwam bij ons iemand in de klas en die ging allemaal dingen uitleggen over MONO. Daarna gingen de kinderen zelf groepjes maken. Ik zat bij { Romee, Laureen, Aileen en mezelf in.} We moesten een vlog maken over MONO en wat we allemaal hebben geleerd. Eerst moesten we op een blaadje schrijven wat we wilden vertellen met het groepje. Daarna moesten we beginnen met de vlog maken. Wij begonnen binnen met de intro, vertellen wie we zijn. Daarna gingen we vragen aan de juf of ze mee wilden naar het zebrapad, want wij mochten daar nog niet alleen naar toe lopen om een stukje te filmen. En dat wou ze wel. Daarna gingen we gewoon verder met de vlog maken voor de school. we gingen bijvoorbeeld doen dat er iemand op zijn telefoon zat en niet oplette, en toen tegen een lantaarnpaal aan botste. Een daarna een filmpje maakten hoe het wel moet. En zo gingen we de hele tijd door totdat we genoeg filmpje hadden voor de vlog. Nu hoeven we alleen nog maar de filmpjes aan elkaar te plakken. Dit was mijn verhaal ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden

EINDE !!!

GROETJES SYEN BAKKER DOEI

 

Gastles van mono

op  vrijdag 24 september kregen we gastles van Tim, hij werkt bij mono. We kregen toen les over verkeer en dat je niet op je telefoon in het verkeer moet gaan. Als eerste liet hij een filmpje zien dat je moest tellen hoe vaak de basketbalspelers aan het overspelen dat was 15 keer, maar er liep een gorilla door het beeld heen en dat zag niemand, want je moest opletten hoe vaak de basketbalspelers hadden overgeplaatst. Zo is dat ook in het verkeer, bijvoorbeeld als je op je telefoon zit zie je dat ook allemaal niet. Dus daarom moet je niet op je telefoon zitten. Daarna moesten we een kaart invullen waar je allemaal regels in het verkeer moest bedenken. Toen kregen we een geurkaartje voor in de auto daar moest je ook een regel op zetten voor in de auto, en je kon hem versieren. Als laatste moesten we een vlog maken, maar toen moesten we onze telefoon ophalen van huis en weer terug komen op school. We moesten in groepjes de vlog maken, ik deed het met Niels. Je moest een script maken en daarna mocht je het filmen en opsturen naar mono@kragten.nl. Als je wint krijg je een vlog uitleg krijgen van Tommy van Lent. Op het laatste kregen we ook een sleutelhanger.

Van Wes

 

Gastles van Mono

Wij hadden vrijdag een gastles van Mono. Dat was heel leuk. Eerst hadden we allemaal vragen over Mono. Daarna gingen we een vlog maken en hij moest eindigen op stop weg stop weg stap op. Ik deed het samen met Jesse. Wij hadden een hele leuke vlog. We kregen allemaal aan het einde ook nog een sleutelhanger een daar stond op: stop weg stap op. We hebben allemaal ook nog een geurhanger gemaakt. Daar moest je een regel op schrijven die te maken had met Mono. Oh ja, en als je niet weet wat mono is. Mono is een bedrijf die ervoor wil zorgen dat mensen minder op telefoon zitten tijdens autorijden/fietsen. Dan komen er minder ongelukken. DOEI!

Joep Blankhorst

 

MONO gastles

Er kwam iemand van mono langs op onze school. Hij hete Tim, hij kwam hele maal uit groningen. hij vertelde ons over hoeveel procent van de ongelukken kwam door dat iemand op de telefoon zat tijdens het rijden/fietsen dat was best wel veel. we hadden ook nog een quiz als het waar was moest je staan als het fout was moest je zitten. we kregen ook nog een papiertje waar je vijf regels moest opschrijven over wat je niet moest doen tijdens het rijden daar moest jij je handtekening en je vader/moeder. en je kreeg een geurhanger daar moest je een regel opschrijven over wat je niet moet doen tijdens het rijden. we kregen een geurhanger en een sleutelhanger. We moesten ook nog een vlog maken. Ik deed samen met wes. we hadden iets gedaan met dat iemand tegen de lantaarnpaal op liep terwijl hij op zijn telefoon zat en daarna helemaal gek werd. iedereen moest een vlog maken en als je wint krijg je een vlog les en meet en greet met tommy van lent.

Gr. Niels

 

MONO gastles

Vrijdag hadden we een gastles over MONO. MONO is eigenlijk veilig heid en het verkeer. Een meneer kwam in de klas les geven over veiligheid in het verkeer zonder telefoon. Want veel mensen die gebruiken de telefoon in het verkeer om te appen, bellen of een spelletje te doen. Eerst kregen we een paar vragen die we moesten beantwoorden. Ja was staan en nee was zitten. Daarna kregen we een filmpje te zien en we moesten zien hoe vaak een bal werd overgegooid maar ondertussen liep er een gorilla door het beeld heen en dat zag niemand dat was wel grappig. Daarna moesten we een blad maken en daar een paar regels opschrijven over het verkeer om zonder telefoon over de weg te gaan. Daarna gingen we een geurhanger maken voor in de auto iedereen kreeg er een behalve ouders die gescheiden waren die kregen er twee, Die geurhanger mocht je versieren en zelf een regel op moest schrijven. Je moest later een script maken dat is een tekst die je maakt voor het vloggen en dat mocht je overal doen buiten, binnen, binnen het dorp en op nog veel meer plekken doen. Later moesten we de telefoon van thuis ophalen en en daar ging je een reclamefilmpje maken over MONO een paar redenen vertellen hoe je zonder telefoon veilig door je verkeer heen kan gaan. Daar kreeg je heel lang de tijd over. Ik ging met Yinthe en wij hebben een filmpje met bloopers gemaakt en op verschillende manieren en plekken opgenomen. Het filmpje dat je hebt gemaakt mocht je insturen op een site en je kon diets winnen om het filmpje in te sturen, namelijk een meet en greet  van Tommi die speelt in space en brugklas. Van die meneer kreeg je op het laatst nog een sleutelhanger van mono. Ik vond de les heel erg leuk en ik heb er veel van geleerd.

Groetjes: Milou.

 

Mono

We kregen een gastles van Tim. We hadden ook veel opdrachten het was echt heel leuk. We moesten eerst een blad invullen. En daarna moesten kregen we zo’n auto geurhanger ik vond hem eerlijk gezegd niet zo heel erg lekker ik werd er een beetje misselijk van, en we kregen ook nog een sleutelhanger. En we hadden ook nog een quiz dat ging over veilig in het verkeer. En we moesten een film maken ik deed het met Milou we moesten eerst een stuk schrijven het moest natuurlijk over mono want dat is als je gaat fietsen dat je dan je mobiel weg doet en ook in de auto en toen mochten we Milous mobiel ophalen en toen hadden we ook nog twee feesthoedje meegenomen. En dan moesten we de film inleveren op een site en als je de leukste film hebt dan kan je een keertje leren vloggen met Tommy van Spaze dat lijkt me super gaaf! Ik heb heel veel geleerd van de gastles en het was ook nog eens super leuk.

 

Gr. Yinthe

Gastles MONO

Hoi ik ben Kim en 24 sept. heb ik en me klas we kregen les van tim een prof basketballer. Hij heeft ons verteld over MONO campagne, de eerste opdr. was een regel: blad die je ouder moesten ondertekenen. En je moest 5 regels ik kan: Niet appen op de fiets, telefoon in de rugzak, telefoon op stil in de auto, ga in de berm staan voor berichten en niet mij plagen in de auto !!!!!!!!!!!!!!!!! EN me vader heeft die ondertekend, de 2e opdr. was een geurhanger maken. En de 3e een vlog! Ik heb de vlog gemaakt met Huub, Duuk en Sebastian en als je dat wint heb je een meet en greet met tommy van gtst.

VAN KIM

 

Gastles MONO

Hallo, ik ben Jinte en ik ga jullie wat vertellen over mono. Nu zou je denken HUH mono, gastles. Ik snap het, daarom vertel ik het nu ook. We moesten een vlog maken en als je die vlog klaar had moest je hem doorsturen naar Tim (dat was de meneer die ons de gastles uitlegde) daar moest je het heen sturen. Ik Demi en Lynn en Lyan gingen samen een vlog maken dat was super leuk hahah. En we hebben ook wel gelachen. We hebben het filmpje laten zien en hij vond hem heel leuk. En als je wint want dat kan, dan mag je naar een bekende influencer, dus wij hopen dat wij gaan winnen. We deden het op een vrijdag 24 september. Maar we hebben ook wat geleerd namelijk dat je echt NIET op je telefoon mag in het verkeer. En we hebben ook een geurhanger gekregen en die hang je in de auto, en je moest op de achterkant iets schrijven wat je niet mag doen tijdens het auto rijden. Ik heb: niet bellen of appen in de auto, niet dat ze dat doen maar je moest wat opschrijven en toen wist ik niks en toen dacht ik nou dan schrijf ik dat wel op. nou die heb ik nog niet opgehangen maar doe ik wel een keer. We hebben ook nog een sleutelhanger gekregen en daar staat op: Stop weg, Stap op. Dat moest je ook zeggen in de vlog want anders win je niet. En die sleutelhanger KAN je aan de fiets hangen maar hoeft niet! Je kan hem bijv. aan de sleutelbos hangen maar dat is een beetje onhandig. En als je hem aan de fiets hangt komt die waarschijnlijk je spaken. Dus eigenlijk kan je hem nergens voor gebruiken, nou ja alleen op je kamer zetten en dat is’t. Het was verder wel leuk want ja je hoeft niet te leren. Nou eigenlijk wel want je leert met dat mono ook wel wat hoor. nou die vlog hé, die was wel zo leuk poo. Je mocht een beetje door het hele dorp, maar niet bij de zebrapad en zo en bij de grote weg alleen echt in het dorp, zoals bij die rotonde daar. Die geurhanger die had natuurlijk iedereen op de tafel liggen dus op het gegeven moment krijg je daar gewoon hoofdpijn van, en werd je misselijk:0 Ik hoop dat wij gaan winnen. Wij hebben hem al wel opgestuurd. Ik ben benieuwd. Nou dit was het, ik vond de gastles van mono heeel leuk:)

 

Dit was`t. DOEIIII. GROETJES JINTE.!

 

De gastles van mono

Wij hadden een gastles van MONO. Er was ook iemand van Mono die heette Tim. Tim kwam uitleg geven over mono je kreeg als eerst een filmpje te zien waar mensen gingen basketballen er was een zwart team en een wit team en je moest tellen hoe vaak ze over hadden gepast en ze hadden 14 deer over gepast maar er liep een gorilla door het beeld maar die zagen we niet. En toe gingen we geur hangers maken daar op moest je iets op zetten. Toe gingen we een vlog maken je moest eerst een script maken en daarna mochten sommige kinderen hun telefoon ophalen ik en Sebastian mochten onze telefoon ophalen kim mocht het ook maar zijn ouders waren niet thuis maar we gingen de skelter van mij ophalen en telefoon we moesten op school  de vlog maken. We gingen het verschil van met mono en geen mono het filmpje was gelukt dat was het.

Groetjes Duuk

 

Mono gastles

vrijdag 24 september hadden we gastles mono. hij ging uitleggen waarom je  niet tijdens het autorijden of het fietsen op je telefoon moet zitten. we gingen ook een quiz doen, geurhangers maken en een film maken. je kan er ook een prijs voor winnen, dat je met je hele groepje ging je dan een meet en greet maken met tommy. en je moest met de film laten zien waarom je niet op je telefoon moet tijdens het fietsen enz. en je moest met je telefoon filmen en dan mocht een persoon van elk groepje de telefoon ophalen van thuis. je mocht ook je fiets gebruiken en je mocht ook wel ergens heen maar als we bijv naar het zebrapad wouden, dan moest juffrouw wel mee.  en toen ie naar groep 7 ging, kreeg je op het laatste nog een sleutelhanger.

Gr. Aileen

 

mono

Hallo ik ben luca en ik ga typen over mono. er kwam iemand in de klas iemand van mono. en hij hete tim en hij ging uitleggen over mono en mono is iegelijk dat je veilig bent in het verkeer. en hij ging ons in de klas uitleggen over mono en als eerst kreeg je uitleg enzo over veilig in het verkeer. en daarna kreeg iedereen een papiertje en daar moest je 5 regels opschrijven. wat je niet moet doen in het verkeer en daarna kregen we een geurhanger. en daar staat op  stop weg,stap in! en je moest er een regel opschrijven over het verkeer. en daarna moest je een vlog maken over mono en je mocht groepjes maken. en ik deed met dyon en eerst deden we ons voorstellen. en daarna met de fiets. en daarna gingen we naar een snelle auto en dat was een nissan nismo  en toen mochten we ook een stukje mee en toen kregen we ook nog een sleutelhanger. toen we weer op school waren en toen waren we klaar met de gastles. en dit was mijn verhaal over mono.

Gr. Luca

Gastles van MONO

Vrijdag de 24ste hadden we een gastles van Tim(iemands die werkt bij MONO). Als eerst gingen we een soort quiz doen bijv. ben je wel eens (bijna) tegen een lantarenpaal aan gelopen? Daarna gingen we geurhangers versieren. Toen kregen we uitleg hoe je een vlog moest maken over MONO en hoe je het veilig maakt in het verkeer. Iedereen heeft een groepje maar ik doe het alleen. Dus toen moest je een script maken, als je het script klaar had moest je het laten zien, als het werd goedgekeurd mocht je je telefoon ophalen van thuis. Toen ik weer op school kwam begon ik met filmen het was leuk om te doen.

Sanne

 

Gastles MONO

Vrijdag 24 september hebben we een gastles gehad.

We kregen eerst een PowerPoint te zien, en dat waren paar vragen. ja was staan en nee was zitten. daarna kregen we een blaadje en daar moest je wat regels voor jezelf en je ouders opschrijven en daar onder je handtekening/naam. Toen kregen we een geurhanger waar je iets moest opschrijven wat je belangrijk vond in het verkeer. Die geurhanger kon je in de auto hangen. Daarna hadden we echt een hele leuke opdracht, je moest groepjes maken. Ik was met Lyan, Demi en JInte. Je had een telefoon nodig, wij hadden die van Demi. Je moest een script maken en daarna kon je een  filmpje maken over MONO rijden, wij hadden sketches gemaakt wat wel en niet moet. Bijvoorbeeld een sketch die  we hebben gemaakt was: ouders/vrienden aanspreken als die op de telefoon zit. Op het einde moest je het filmpje mailen naar een mailadres, je kan een prijs winnen met een vlog les van Tommy Van Lent. Je mocht ook echt met fietsen in de buurt van school filmen. Op het einde hadden we nog wat bloopers. Op het einde kregen we ook nog een hele leuke sleutelhanger. Dit was mijn opstel over de gastles van MONO.

Groetjes Lynn

 

Gastles MONO

Vrijdag 24 september hadden wij een gastles van MONO. Er was een jongen die ons die les gaf. Eerst ging hij ons uitleggen wat MONO nou precies betekent. We hadden verschillende opdrachten die we moesten doen. We moesten regels maken voor ons zelf, en nog voor onze ouders een geurhanger maken. Daar moest je een belangrijke tekst op zetten voor in het verkeer. Op het laatst gingen we een opdracht doen voor een vlog challenge. Je moest in groepjes een vlog maken over MONO.

Ik ging samen met Demi, Jinte en Lynn. Eerst moest je een script maken over wat je wou gaan doen en vertellen. Kinderen die dicht bij school woonden mochten hun telefoon ophalen, omdat je natuurlijk ergens mee moest filmen. Als je klaar was met het script schrijven moest je het laten zien aan Tim. Hij is de jongen die ons les gaf. Als hij het goedkeurde mocht je van een iemand zijn/haar telefoon ophalen. Demi woont natuurlijk heel dicht bij school dus zij mocht haar telefoon ophalen. Oh Ja je kon ook nog wat winnen en dat was een vlog uitleg van Tommy van Lent. In onze vlog gingen wij ons eerst voorstellen wie we waren. We hebben een soort van sketch gemaakt van wat wel goed is en wat niet goed is. Zoals ‘mensen niet afleiden in het verkeer’ we hadden dan twee scènes die we moesten maken voor wat wel en niet goed is. Je moest ook nog een bepaald woord in de vlog namelijk ‘stop weg stap op’. Op het laatst hebben we alle stukjes bij elkaar geplakt en nog wat effecten gedaan. Als je je vlog klaar had moest je hem naar een bepaalde mail sturen. Eerst lukte dat niet maar later wel. Ik vond het een hele leuke opdracht om te doen. Ik hoop natuurlijk heel erg dat we winnen, maar misschien winnen we ook wel niet maar was het wel een super leuke opdracht om te doen.

groetjes

Lyan

 

gastles mono

Er kwam bij ons iemand op school voor de mono campagne. Eerst deden we een quiz over wat zou jij doen er was een vraag wat zou jij doen als je ouders tijdens het autorijden op de telefoon zitten ik zei ik zeg er dan niks van. We moesten een geurhanger maken en daar moest je een regel opschrijven en in je vader en moeder`s auto hangen. Ik zei me   moeder krijgt door hoofdpijn van ik snap dat want dat ding stonk echt heel vies. We moesten een blad met regels ik was er dat niet mee eens maar je moest een handtekening zetten en je familie ook ik heb een nep handtekening  gezet en ik had aan duuk en kim gevraagd als ze er ook eentje wilde zetten. Toen moesten we een vlog maken in een groepje. Ik zat met Joep in een groepje. Je moest eerst een script maken en daarna de vlog maken. Maar hoe maak je een vlog, met een camera of telefoon. Toen mocht een paar kinderen een telefoon ophalen ikke ook toen ik thuis kwam waren mijn opa en oma er ook en met tante met haar dochter. Toen moest ik nog een bescherm plaatje erop doen. De terug weg en de heen weg was hilarisch we moesten met joep zijn fiets we gingen iets van 2 km per uur. Toen we op school waren gingen we beginnen met een vlog maken. We moesten Eerst een plekje doen, en overleggen wie het filmt. Joep ging filmen en ik ging op de fiets met een neppe telefoon we maakten eerst de eerste scène die is goed gelukt. toen deden we de 2de scene. Die is ook goed gelukt toen moesten we hem aan tim laten zien (tim is de gene die ons les gaf) Tim vond het een hele goeie kansmaker voor de prijs. De prijs is een meet en greet met de enige echte Tommy van lent. Toen gingen we nog basketballen met Tim en groep 7, Tim die speelt in de eredivisie van basketbal.

dat was het weer voor deze keer groetjes jesse van santen

 

 

mono gastles

 

Op vrijdag 24 september hadden we met de klas een gastles van de campagne mono. Eerst ging een jongen zich voor stellen en daarna ging hij iets over mono vertellen. Hij had een powerpoint gemaakt met allemaal plaatsjes over mono toen gingen we nog een filmpje kijken over twee teams die gingen over gooien met de bal en dan moest je tellen hoe vaak ze hadden over ge paast en omdat je dan de hele tijd daar op lette zagen we gewoon niet dat er een aap door het beeld liep daarmee  wilde hij zeggen dat als je bijvoorbeeld alleen maar op je telefoon gefocust bent in het verkeer dat je dan niet goed kan opletten in het verkeer. Toen kregen we van hem een guur kaartje die je in de auto kan hangen en daar op stond: ´Stop weg stap in.´ en op de achterkant van dat kaartje mocht je iets op schrijven voor je ouders die achter het stuur zitten en dat ze dan bijvoorbeeld niet op de telefoon mogen dat mocht je allemaal op dat kaartje schrijven. Toen we daar mee klaar waren moest je regeltjes opschrijven op een blaadje voor je zelf over de telefoon op de fiets en als je dat af had moest je je handtekening er op schrijven en dan meenemen naar huis en dan moesten  je ouders er ook een handtekening onder zetten en dan moest je proberen aan je eigen regeltjes te houden. Daarna moest je zelf groepjes maken van 1,2,3 of 4 kinderen om een vlog over mono te maken en ik had die vlog gemaakt met Aileen,Syen en Romee. Voor die vlog moest je eerst een script schrijven over de steekwoorden die je wilde gaan zeggen. Toen ons groepje daar klaar mee was mocht Aileen haar telefoon ophalen voor de vlog en we gingen de intero opnemen in een kamertje. En toen mocht je allemaal voor beeldjes vlogen over wat er zou kunnen gebeuren als je met het fietsen op de telefoon gaat en dat mocht je allemaal buiten doen in haarle in straatjes en dat was heel leuk om te doen en je hebt 2 weken om die vlog te maken en te editen en je kan winnen met die vlog en als je wint kan je een vlog je een vlog les van Tommy van lent winnen. Dit was ongeveer de les van mono groetjes laureen verschoor.

 

Gastles MONO

Vrijdag 24-9-21 hadden wij een MONO gastles.

Er kwam een meneer in de klas van MONO, die kwam vertellen wat nou precies MONO is. Eerst ging hij uit leggen wat wel en niet mag in het verkeer en of jij je aan de verkeersregels houd. Daarna gingen we een geur hanger maken, daar moest je dan opschrijven wat je niet mag doen in het verkeer, die moest je dan in de auto hangen van je vader of moeder hangen, ik had hem aan mijn oma gegeven. Daarna moesten we een filmpje maken over MONO, je moest in groepjes dat doen ik zat bij Lynn, Lyan en Jinte in. Eerst moest je een script maken. Daarna mochten ik en Lynn mijn telefoon ophalen van huis. Toen gingen we in de peuterspeelzaal zitten. We gingen ons eerst voorstellen , daarna gingen we het buiten opnemen. Eerst gingen we opnemen dat je je telefoon op stil moet zetten als je fietst. De tweede keer gingen we opnemen dat je andere in het verkeer niet moet afleiden. We gingen dan opnemen wat goed was en wat slecht was , als het goed was kwam er een vinkje in beeld en als het fout was kwam er een kruis in beeld. De derde keer gingen we opnemen dat je niet met zijn drieën naast elkaar mag fietsen. De vierde keer gingen we opnemen deden we dat je ook als je loopt ook niet op je telefoon mag zitten. Daarna kregen we ook nog een sleutelhanger en daar stond op, stop weg stap op. Toen gingen we uitleggen wat dat betekent , daarna gingen we afsluiten. Nadat we dat hadden hadden we ook nog bloopers. En toen gingen we het in elkaar plakken. Dat was de MONO gastles.Ik heb er veel van geleerd en  Ik vond de MONO gastles heel leuk!

groetjes Demi.

 

mono gastles

 

vrijdag 24 september hadden we een gastles van mono. degene die langs kwam heette tim hij komt uit groningen.  we hadden een quiz gedaan  dat je moest staan en zitten. en we hadden een soort geurhanger gemaakt. we moesten ook nog op een papier regels schrijven over het verkeer en als we klaar waren moesten we onze handtekening\naam erop schrijven en als je naam\handtekening  erop stond moest je je aan die regels houden. en  we moesten in groepjes een vlog maken over wat er kan gebeuren als je op je telefoon zit tijdens het verkeer. ik zat in een groep je met laureen, aileen, syen en ik zelf. als je je vlog af hebt moet je hem naar mono steuren en dan doe je mee aan de vlog wedstrijd tegen meerdere scholen en dan als je wint krijg je een soort vlog les.

je mag nog twee weken er over doen. ik vond het gedeelte dat je de vlog moest maken het leukst en op het eind kregen we een sleutelhanger van mono.de gast les duurde 2 uur het begon om 10 en eindigde om 12 uur. en om twaalf uur ging tim de les bij groep 7 geven.

 

gr Romee

gastles     mono

 

Er kwam een meneer van mono, die heet Tim. Hij legt uit dat je niet op je telefoon mag tijdens het verkeer, en als het beter is als je telefoon op stil hebt staat tijdens het fietsen en het auto rijden. Want als je een berichtje krijgt op de fiets wil je heel graag kijken en daarom is het slim om de mobiel op stil te zetten.

En als mama en papa op de telefoon zitten tijdens het rijden moesten we ze de op aan spreken. En we kregen ook nog een geurhanger van tim en die rook niet heel lekker een een paar minuten later stond de hele klas de naar.

Tim die woonde in Groningen, en Tim stelde ook vragen, zoals zitten je vader en moeder veel op hun mobiel? en als ze de vaak op zaten moest je gaan staat en anders gaan zitten. En daarna gingen we een vlog maken en je moest dat in een groepje doen en ik ging met Luca. We gingen ons eerst voorstellen, en daarna moest je iets grappigs doen, en toen vielen we in een struik met de fiets, en luca wist waar een mooie auto stond en toen gingen we daarheen om een foto te maken,

en toen kwam de meneer buiten en die zij van willen jullie een rondje rijden,

en wij vonden dat wel leuk. En op het laatste kregen we nog een sleutelhanger.

 

groetjes dyon

 

 

 

MONO

 

24 sept-9-21  We hadden gastles (MONO) .Na de pauze we liepen naar binnen en toen stond daar iemand. Toen iedereen er was zei hij dat hij Tim heette. Daarna deed hij de lesbespreking eerst zouden we een test een quiz en een vlog maken. Bij de test lieten ze een filmpje zien. daar stelden ze de vraag hoe vaak het witte team overspeelde met de bal. Het antwoord was 14, maar daarna vroeg Tim of we iets bijzonders zagen. Niemand de het wist. Toen vertelde Tim dat er een dansende aap achterlangs danste en niemand zag dat! Dat was echt grappig! Daarna de quiz. Tim vroeg hoeveel ongelukken er gebeuren met een bestuurder met een telefoon in de hand. Nou? 60% van alle bestuurders! Daarna kwam de vlog. Eerst moesten we groepen maken. Ik zat in een groep met Huub, Kim, Duuk en Ik. Daarna moesten we het script maken, daarna moesten we een telefoon ophalen. Dat deden we, maar wij haalden de skelter op. En dat gebruikten we als auto. Daarna deden we alles en dat was het.

 

Sebastian