Groep 7

Welkom op de groepspagina van groep 7, schooljaar 2018 – 2019

Bezoek aan de voedselbank in Raalte in het kader van het vormselproject 2018.

Voedselbank

Dinsdag 9 oktober zijn wij naar de voedselbank geweest. Daar kregen we uitleg over de voedselbank en hoe het daar werkt. Wij kregen daar uitleg van 2 mannen ( Frans en Toon ) . Bij de voedselbank kregen we ook uitleg over hoe het werkt met voedselpakketten, toen kregen wij ook een opdracht over een voedselpakketten. In een team moest je alle dingen dat je opvalt aan de doos. En wat best veel groepjes waren opgevallen is dat veel dingen over de datum waren. Aan het eind mochten we allemaal in de koelcel dat was best koud. Toen we weggingen kregen we kregen we allemaal een appel onderweg.

Jasmijn Kemper

Bezoek bij de voedselbank

Wij gingen dinsdagmorgen naar de voedselbank.Het was heel leuk. De meneer die ons alles uitlegde heet Toon.Die was super aardig en legde het ook goed en duidelijk uit. Groep ⅞ moest allemaal voedsel meebrengen voor de voedselbank. Wij moesten met de fiets naar Raalte ik dacht eerst dat het heel lang was maar dat viel wel mee. We mochten in een diepvries gang lopen, de eerste diepvries was niet heel koud, maar de tweede was min 19 graden dus die was wel heel erg koud. Op het laatste mochten we nog een (hele grote) appel. Mensen die wat kwamen ophalen van de voedselbank die mochten 3 jaar en niet langer voedsel ophalen.

Groetjes van Jur

Bezoek aan de voedselbank

Op dinsdag 9-10-18 gingen we naar de voedselbank. Groep 8 ging ook mee. Frans en Toon vertelde ons van alles over de voedselbank.

Frans begon met uitleggen. Hij begon over hoe zij zijn opgericht. Toon vertelde over de T.H.T. datum. En over blikjes die niet op de grond mogen liggen. Ze mogen bijvoorbeeld bepaalde producten nog een jaar na de datum verkopen. Je mocht met je eigen groep je ook een opdracht doen. Je moest opschrijven wat je opviel. We gingen op de fiets ernaartoe. Er gingen 6 ouders mee.

Ik vond het echt fantastisch!!!!

Groetjes,

Lieke Spoolder

Voedselbank

Dinsdag 9-10-18 waren wij met groep 8 naar de voedselbank geweest. Daar kregen we uitleg over hoe de voedselbank is ontstaan in Raalte. We moesten er op de fiets heen. Toon en Frans gaven ons uitleg. We mochten in de koelcel het was daar heel koud.

Daarnaast zat er nog een die was nog kouder. Mijn moeder fietste mee. dat was super leuk. Op het eind kregen we nog een appel mee. En we hoorden dat ze gingen verhuizen.

Sep

De voedselbank

Op dinsdag 9-10-18 gingen we met z’n allen op de fiets naar de voedselbank. Het was in Raalte. We moesten eerst op school de rekentoets maken, en daarna gingen we eten en drinken, en toen op de fiets naar de voedselbank. Ik fietste met jasmijn. Het was gezellig op de fiets. Najomi en Lieke fietste achter ons, dat was ook super leuk Najomi zat telkens te lachen, dat was super grappig. toen we er waren legde de baas alles uit, er was ook nog een andere man, ze zijn in 2008 begonnen. Ze vertelden van alles. Het was super interessant, je mag geen dozen of bakken op de vloer leggen anders krijgen zij een dikke boete. We mochten toen een spel of iets doen, ik moest 5 kinderen kiezen en 7 andere kinderen. We moesten opschrijven wat we zagen en op het eind mochten we in een vriezer een kleinere was kouder maar daar ben ik niet in geweest en toen kregen we nog een appel mee en toen gingen we weer weg. Het was super leuk.

Einde groetjes Tessa

Bezoek in de groep van Fred Diks! De schrijver van natuurlijk Koen Kampioen en o.a. De Kameleon.

Fred Diks

Dinsdag kwam de schrijver Fred Diks langs. Ik kende de schrijver al wel maar nog nooit gezien in het echt. Ik kende hem vooral van de series Koen Kampioen en James blond. Hij zal eigenlijk bij groep 6 komen maar groep 6 moest naar de verkeersquiz in het ZinIn theater. Hij vertelde heel veel dingen over hoe hij is begonnen met het schrijven van boeken. Hij vertelde ook dat hij met al zijn boeken die hij had geschreven meer dan 1 miljoen had verkocht en met alleen zijn boeken van Koen Kampioen meer dan 600,000 boeken had verkocht.

EINDE

van Jorik

Kinderboekenweek bezoek

Dinsdag 9-10-18 kwam Fred Diks op bezoek.Hij ging ons vertellen over zijn boeken Koen Kampioen,James blond, de avonturen van de Kameleon. Hij zei dat hij al 65 boeken had geschreven. Iedereen zei WOW want iedereen vond dat super veel. Hij zei dat hij sinds hij klein was al meester wou worden. En dat is hij ook een paar jaren geweest.En toen was zijn droom om zijn eigen kleinkinderen voor te lezen. Uit zijn zelfgeschreven boek. Met zijn naam erop. En toen is hij een boek gaan schrijven. En dat heeft hij opgestuurd naar een drukkerij. Om het te laten drukken. Maar toen zeiden de mensen dat zijn titel te heftig was. En toen een paar dagen later kwam op zijn school zijn collega binnen. En die zei mijn Koen die kan eindelijk kampioen worden en toen kreeg Fred een idee. Die zei hoe vind je het als ik mijn boek Koen Kampioen noem. En zij zei toen dat vind ik geweldig idee. En Fred belde direct de drukker nog een keer en zij wat vind je van de naam Koen Kampioen. En toen zei hij dat is een geweldige naam. En toen is hij meer en meer gaan schrijven. En nu heeft hij in totaal al 65 boeken geschreven. En 1.000.000 boeken verkocht. dat zijn 12 voetbalvelden vol. Moet je nagaan en hij is van plan om er nog meer te gaan schrijven.

Groetjes Anne

De schrijver Fred Diks op bezoek

dinsdag 9 oktober was de schrijver Fred Diks op bezoek bij ons. Hij is schrijver van de series Koen Kampioen, De Kameleon, James Blond. de rest weet ik niet meer. hij was hier, omdat de kinderboekenweek is begonnen. de kinderboekenweek van dit jaar gaat over vriendschap. Fred Diks is ongeveer 35 jaar meester geweest, hij is trainer geweest van een voetbalclub en nu is hij schrijver. hij heeft meegedaan in een show over Koen Kampioen, er is een film gekomen over Koen Kampioen, er zijn luisterboeken van gekomen en er is een cd om mee te lezen in het boek. We hebben geluisterd naar 2 liedjes van de show 1 liedje ging over een warming up waarbij een dansje zat waar we aan mee moesten doen. hij is bij een paar scholen geweest waar hij met de kinderen van groep 8 elke keer een hoofdstuk schreef. ik vond het wel erg interessant wat hij allemaal vertelde. Hij had ook boekenleggers mee waarop hij zijn handtekening schreef en ze daarna aan ons gaf. De liedjes die hij liet horen vond ik wat voor kleine kinderen, maar toch ook wel weer leuk. Fred Diks heeft uitgelegd dat een boek schrijven niet alleen maar een beetje schrijven is. je moet van te voren al alle informatie over de hoofdpersonen en de personen die er in voorkomen hebben geschreven. ook is het handig om een tekenaar erbij vragen en een uitgever te hebben. sommige boeken kunnen wat langer duren dan de andere. Fred Diks vertelde ook dat hij nooit de gouden griffel zou winnen. hij had namelijk te makkelijke woorden. zelf vond hij dat niet erg.

ik vond het erg leuke informatie en kon er erg goed naar luisteren zonder ergens anders mee bezig te zijn.

Van Amber

Bezoek van Fred Diks

Dinsdag 9-10-18 was Fred op school. Het was super leuk want ik ben een fan van Koen Kampioen. Want dat gaat over voetbal en ik zit zelf ook op voetbal daarom vind ik het leuk. Hij liet ons weten hoe de titel ik ontstaan. Wat zijn droom was dat was om meester te worden.Hij is 35 jaar meester geweest en daarna een inval meester. En we hebben een boekenlegger gekregen.

Van Sep

Schrijver Fred Diks

Dinsdag 9 oktober kwam Fred Diks bij ons in de klas. Hij heeft boeken geschreven zoals : Koen kampioen, De Kameleon en nog meer. Hij had zo’n 64 boeken geschreven. hij had uitgelegd hoe je een boek maakt. en had ook super veel verteld over Koen Kampioen zoals: dat zijn zoontje op voetbal zat en dat hij wel eens verhalen meemaakte en daar heeft hij ook over geschreven. en hoe het allemaal is gebeurd. en wat hij allemaal is geweest zoals : meester trainer en nu natuurlijk schrijver. hij had 2 super leuke liedjes. en op het eind kregen we een boekenlegger met zijn handtekening erop.

Groetjes Senna

De vakantieavonturen:

De vakantie

wij zijn op vakantie in Groenlo op vakantie geweest wij waren op de warmste dag dus die dag hebben we alleen maar in het zwembad gelegen. We hebben heel veel gedaan en het was heel leuk. Een paar dagen later moesten we naar opa hij hield zijn feestje in Nieuw-Heeten dat was echt super leuk toen hebben we de hele tijd een beetje niks gedaan gewoon relaxen en toen gingen we eindelijk weer een keer weg we gingen naar avonturenpark Hellendoorn ik ben  in alle attracties geweest behalve waar ik te groot voor was mijn broertje die had pech die mocht niet in de kleine en in de grote attracties maar er waren genoeg attracties waar hij wel in kon maar ja ik hoop dat dit een leuk schooljaar wordt

einde

groetjes mark

Mijn vakantie

Ik ben in de vakantie naar Limburg geweest ik ging met mijn vader moeder en broer en de papegaai ging ook mee. We gingen ook nog naar de grotten in België dat was heel leuk. We gingen met een gids, dan vertelde de gids ondertussen allemaal verhalen. We waren ook nog naar een aquapark geweest dat is een luchtkussen op het water. En we waren nog 2 keer naar een klimbos geweest 1 was wel 25 meter hoog en ik heb voor de rest met veel vriendinnen gespeeld en natuurlijk veel gezwommen. Ik zit nu in groep 7 en dat vind ik heel leuk. Ik vind het heel leuk dat we nu de groonbooks hebben .

En we hebben meester Koen en dat vind ik een hele leuke en fijne meester

groetjes Mandy

mijn vakantie en start schooljaar

ik ben twee weken naar Duitsland geweest.

en we waren in een stacaravan.

en we zaten heel dicht bij het meer.

en daar hebben we bijna elke dag gezwommen.

en in Duitsland gingen we ook shoppen.

ik heb toen hele leuke kleren gekocht.

en ik ben wezen shoppen met mijn oma.

we hebben heel vaak gebbq.

ik ben met mijn andere opa en oma naar Walibi geweest dat was echt vet gaaf.

en met mijn ouders naar Wildlands.

en met mijn tante en oom naar Avonturenpark.

ik ben heel veel bij mijn opa en oma wezen logeren want mijn ouders moesten weer werken.

en ik ben nog bij mijn tante gaan logeren

dat was het

Groetjes van: Najomi

Mijn vakantie

Mijn vakantie ging deze vakantie naar Corfu (Griekenland) we gingen de heenweg 2 keer met het vliegtuig en en terugweg 1 keer. we gingen naar een all inn hotel met een groot zwembad. en een stukje verderop is een kiezelstrand. we zijn heel vaak naar het strand geweest en die vrijdag dat we vakantie krijgen gaan we elk jaar met de kameraden naar een kameraad want die hebben een groot weiland. en daar gaan we een weekendje weg. en daar hebben ze ook een grote visvijver met heel veel vissen. en we doen het hele weekend leuke spellen. en we gingen ook nog weg met de vouwwagen.